۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

ایرنا نوشت:کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: دمای هوای استان در طول هفته جاری بین چهار تا 6 درجه سانتیگراد نسبت به اوایل هفته جاری افزایش یافته است

احسان احمدی نژاد روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: موج گرما که از دیروز وارد استان ایلام شده تا اوایل هفته جاری نیز ادامه می یابد.
وی افزود: دمای هوا در مناطق جنوبی و گرمسیری تا 50 درجه سانتیگراد و در مناطق سردسیر و معتدل نیز تا 40 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.
احمدی نژاد پیش بینی کرد: دمای هوای شهر ایلام در گرمترین ساعات عصر امروز به 39 و دهلران به 48 درجه سانتیگراد و فردا صبح نیز در خنک ترین ساعات دمای شهر ایلام به 21 و ایوان به 20 درجه سانتیگراد برسد.
وی در مورد گرد و غبار نیز گفت: با توجه به اینکه در مناطق مرزی استان ایلام و کانون های تشکیل ریزگرد در کشورهای عربی منطقه وزش باد پیش بینی شده است، احتمال شکل گیری و نفوذ توده گرد وغبار در نواحی نوار مرزی وجود دارد.
احمدی نژاد یادآور شد: احتمال می رود تشکیل و نفوذ توده گرد و غبار به مناطق مرزی استان ایلام تا سه روز ادامه داشته باشد.
صرفه جویی در مصرف آب، برق به ویژه در ساعات پیک مصرف، اجتناب افراد سالخورده، بیمار و کودکان از بیرون رفتن در ساعات گرم و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی جنگل ها از توصیه های این کارشناس هواشناسی به مردم و مسئولان بود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =