فدراسیون فوتبال یک بار برای همیشه سفت و سخت پای برنامه‌هایش بایستد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از جذابیت‌های دربی الکلاسیکو اسپانیا این بوده که رئال و بارسا گاه و بیگاه با هم بازی کرده‌اند. برای دو تیم اصلا مهم نبوده شرایط شان چطور است؟ بازیکن دارند، ندارند، اوضاع‌شان خوب هست، نیست؟ به همین دلیل همواره شاهد دربی‌های جذابی خارج از بازی‌های لالیگا در اسپانیا بوده‌ایم. در همه جای دنیا همینطور است. فارغ از اینکه بازی رئال و بارسا به دلیل همشهری نبودن دو باشگاه دربی واقعی نیست، گاه همشهری‌ها بیش از دو دربی در سال برگزار می‌کنند و آنجا مثل ایران نیست که هر کدام از باشگاهها عشوه و ناز داشته باشند. در ایران هر بار حرف از برگزاری دربی خارج از لیگ بوده، همین داستان ها به وجود آمده است. مثلا سال گذشته دو باشگاه همه را جان به لب کردند تا در آلمان دربی دوستانه برگزار کنند.

با وجود آنکه دو طرف به درآمدزایی می‌رسیدند، هر بار بهانه ای برای برگزار نکردنش جور کردند. یک روز می گفتند میهمان دارند و نمی شود، یک روز می‌گفتند مربی مخالف است، یک روز می گفتند هوادار راضی نیست، یک روز می گفتند آلمان چرا؟ و خلاصه اینقدر بهانه تراشی کردند تا دوباره دربی برگزار نشود. طرفداران دو باشگاه همواره استقبال خوبی از برگزاری مسابقه می کنند و برایشان آرزو شده که این دو باشگاه در سال بیش از دو بار با هم بازی کنند. اما مسئولان اجازه نمی دهند. آنها همواره به نتیجه مسابقه فکر می کنند و به اینکه مثلا اگر بازنده باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟چیزی که در ذهن رئالی‌ها و بارسایی ها و باشگاههای حرفه‌ای جهان خطور نمی‌کند. این بار هم با وجود اعلام قبلی سازمان لیگ، باشگاه استقلال تهران اعلام کرد در سوپر جام بازی نمی کند. پرسپولیس هم که دید شرایط مبهم است، اعلام کرد در نیم فصل و بعد از اتمام محرومیتش مقابل استقلال قرار می گیرد.
به نظر می رسد سازمان لیگ و فدراسیون  باید سفت و سخت پای برنامه های خود بایستند.
به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد، هرگز سوپر جام برگزار نخواهد شد. چه بسا این دو باشگاه در آسیا هم بهم بخورند کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت فشار قراردهند که ما فلان تاریخ بازی نمی‌کنیم! به هر حال کم از این چیزهای تاریخی در فوتبال ایران ندیده ایم. Afc اما با کسی شوخی ندارد. برنامه‌هایش را کامل اجرا می کند حتی اگر مربیان حاضر در جام جهانی ایراد بگیرند که چرا باید بازی های لیگ قهرمانان اردوهایشان را تحت تاثیر قرار دهد. فدراسیون فوتبال هم با تاکید و اجرای برنامه های خود بی شک می تواند یک بار برای همیشه این نابسامانی را سامان دهد. چند روزی است همه در ایران بلاتکلیف هستند که سوپر جام برگزار می شود یا نه؟ آیا زمان آن نیست فدراسیون فوتبال با قدرت عمل کند؟!


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =