در ادامه برگزاری موفق اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران درسالهای 1395 و 1396 با شعار «گفت‌وگو، احترام، اعتماد و همکاری متقابل جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی» در غرب آسیا، سومین دور این کنفرانس در بهمن ماه 1397 با عنوان «امنیت منطقه ای در غرب آسیا: چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، با توجه به دستاوردهای چشمگیر سمینارهای داخلی و منطقه اي این کنفرانس در دوره های گذشته و انعکاس بین المللی و گسترده مواضع و دیدگاههای شرکت کنندگان و سخنرانان آن، پيش از کنفرانس اصلي سه سمينار داخلي و خارجي(بين المللي و منطقه اي) به عنوان پيش نشست در ماه هاي آبان، آذر و دي 1397برگزار خواهد شد. اين سمينارها، چارچوبی اصیل و بومی برای بحث و بررسی مسائل منطقه ای، تبیین راهبردها و سیاستهای امینتی و خارجی ج.ا.ایران، و طرح ایده ها و راهبردهایی درونزاد برای نیل به امنیت و پیشرفت جمعی را فراهم مي سازد.

در كنفرانس اصلي و سمينارهاي داخلي و خارجيِ پيش از آن، مهم ترين مسائل و موضوعات امنيتي در غرب آسيا و فرصت ها و چالش هاي امنيتي منطقه اي، به منظور يافتن راه حل ها و راهكارها ي مناسب و مطلوب، مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

مهمترين محورهاي اين سمينارها عبارتند از: همكاري و منازعه درغرب آسیا؛ پیشرفت جمعي در غرب آسیا؛ راهبرد بازيگران منطقه اي و فرامنطقه اي در قبال صلح و ثبات در غرب آسيا؛ سياست هاي دفاعي و امنيتي همكاري جويانه در غرب آسيا؛ ماهيت و الزاماتِ منطقه اي و بين الملليِ نظم امنيتي منطقه اي در غرب آسيا؛ ديپلماسي دفاعي در غرب آسيا؛ ديپلماسي دفاعي جمهوري اسلامي ايران؛ نقش و جايگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران در صلح و ثبات منطقه اي در غرب آسيا؛ الگوهاي تسليحاتي و كنترل تسليحات در غرب آسيا دو سمینار داخلی (با درجه علمی و پژوهشی) در ماههای آذر و دي سال 1397 توسط مراکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران (مانند دانشگاه و پژوهشگاه عالي دفاع ملي و تحقيقات راهبردي، شوراي راهبردي روابط خارجي، مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري، مركز مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه، و مركز مطالعات راهبردي ديپلماسي دفاعي وزارت دفاع) با مشارکت و همکاری سایر موسسات، نهادها و دانشگاههاي کشور برگزار خواهد شد.

پيش از برگزاري اين سمينارها، مهم ترين محورها و موضوعات آنها به صورت نشست هاي تخصصي در يكي از مراكز و دانشگاه هاي همكار برگزار خواهد شد. به گونه اي كه زمينه و بستر مناسب براي هم انديشي و هم افزايي فكري حداكثري نخبگان علمي و اجرايي در حوزه امنيت منطقه اي فراهم گردد.


در سومين كنفرانس امنيتي تهران برنامه ريزي و تلاش مي شود تا ابعاد و جنبه هاي بين المللي و منطقه اي آن نسبت به دوره هاي قبل تقويت و توسعه يابد. به طوري كه علاوه بر ميهمانان خارجي شركت كننده در كنفرانس سال گذشته ده ها صاحب منصب دولتي، از جمله وزراي امورخارجه و دفاع شاغل و سابق، و صاحب نظر علمي و اجرايي از كشورهاي مختلف دعوت به عمل آمده است.
محورهای این سمینارها، تاریخ دقیق برگزاری آنها، نحوه ثبت نام و ارسال مقالات و پژوهشها، و تازه ترین خبرهای مرتبط با کنفرانس، طی روزهای آتی از طریق سایت کنفرانس امنیتی تهران اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =