تعدادی از هنرمندان به تعطیلی نمایشگاه میلانی واکنش نشان داده و اقدام هنرمندان جوان و کارشناسان هنرهای تجسمی را عامل روسفیدی دلواپسان و سانسورچیان دانستند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تهمینه میلانی، نامی آشنا در هنر این مرزوبوم به شمار می رود، نامی که تا مدتی پیش یادآور سینما و پرده نقره ای در ذهن علاقه‌مندان بود حال با انتشار یک خبر در حوزه هنرهای تجسمی باعث جلب توجه و تمرکز مخاطبان شده است.

میلانی در اقدامی تازه نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با عنوان «فیلم هایی که نساختم» در گالری ایوان برپا کرد، نمایشگاهی که دربرگیرنده آثاری بود که حس و حال او در زمان ساخت فیلم هایش را نمایش می دادند.

آغاز حواشی با انتقاد کارشناسان
برگزاری نمایشگاه میلانی از همان روز نخست با حواشی زیادی همراه شد، ابتدا هنرمندان جوان فعال در عرصه هنرهای تجسمی در اعتراض به برگزاری نمایشگاه میلانی به جای فرصت دادن به آن‌ها در گالری ایوان حضور پیدا کردند، ضمن آنکه برخی از منتقدان این حوزه به کیفیت آثار این کارگردان انتقاد داشتند.

در کنار این اتفاقات، انتشار خبری آتش این حواشی را شعله ورتر کرد، نقاش روسی تصویر یکی از آثار خود و میلانی را در اینستاگرام منتشر کرد و از کپی کردن اثرش توسط یک چهره معروف در ایران خبر داد.

شباهت آثار میلانی و جنی میلیهوف

به دنبال این اتفاق میلانی متنی را منتشر کرد و به شباهت دو اثر اعتراف کرد و از هنرمند خالق اثر و مخاطبان عذرخواهی کرد.

این حواشی واکنش های متعددی را به همراه داشت تا آنکه گالری ایوان برای پایان دادن به جنجال‌‌ها نمایشگاه میلانی را تعطیل کرد که این اقدام مورد تقدیر هنرمند روسی هم قرار گرفت.

واکنش بازیگران به تعطیلی نمایشگاه میلانی
در این میان برخی از چهره های مطرح عرصه بازیگری در حمایت از میلانی برآمده و نسبت به اعتراض هنرمندان جوان واکنش نشان دادند.

بابک کریمی بازیگر نام آشنایی که سابقه حضور در فیلم هایی چون «فروشنده»، «جدایی نادر از سیمین» و «هجوم» را دارد، با انتشار متنی در اینستاگرام اقدام این هنرمندان را در ادامه حرکت دلواپسان دانست.

کریمی در این باره نوشت: «به تمام دانشجویان رشته هنر و متخصصینی که باعث تعطیلی نمایشگاه خانم میلانی شدند، تبریک می‌گم. یک شب تمام سانسورچیان، دلواپسان و گروه‌های فشار را رو سفید کردین.»

واکنش بابک کریمی به تعطیلی نمایشگاه تهمینه میلانی

پست اینستاگرامی این بازیگر به سرعت در اینستاگرام بازنشر داده شد و حتی چند تن از بازیگران مطرح نیز آن را در صفحات خود انتشار دادند.

پرویز پرستویی در استوری پست کریمی را بدون هیچ توضیحی منتشر کرد. السا فیروزآذر که نسبت فامیلی با میلانی دارد نیز این پست را منتشر کرد و در توضیح آن به نوشتن کلمه «تبریک» بسنده کرد.

میترا حجار هم دیگر هنرمندی بود که ضمن بازنشر پست اینستاگرامی بابک کریمی، به تعطیلی نمایشگاه میلانی واکنش نشان داد و نوشت: « تمام آدم هایی که به نمایشگاه نقاشی خانم میلانی نقد یا انتقاد داشته یا دارند نظرشون محترم هست و اساسا بیان نظرات مختلف و متفاوت سازگار با روح دموکراسی و جامعه مدنی است، اما آمیخته شدن آن با چاشنی توهین یا تحقیر مغایر تساهل، تسامح و کثرت گرائیه؛ تعصب در هنر جایگاهی نداره.»

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    کپی کاری انقدر تابلو نوبره بخدا
    • بی نام A1 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
      28 7
      ولی وجدانا نقاشی های ایشان از لحاظ تکنیک شبیه کارهای خردسالانه، عجیب که کسی در دوروبر ایشان قبل از نمایشگاه راه انداختن به ایشان اینو نگفته که منجر به این واکنش ها نشود.
  • عرفان IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    141 7
    هنرمندان جوان خیلی خیلی خوب کاری کردند. دزدی ادبی و هنری و علمی اونقدر رایج شده که قبح و زشتی اش از بین رفته. این دزدی چه فرقی داره با دست در جیب دیگران کردن. اگه هر بار هنرمندها این کارا کنن بساط این دزدی ها برای همیشه جمع میشه. چه ربطی به سانسورچی و گروه فشار داره
  • بی نام DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    117 5
    یعنی توقع دارید در مقابل تخطی و اشتباهات شما سکوت کنن برا بقیه توی بوق کنن.هرمند انقد از خود راضی
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
      31 0
      خانم میلانی میتونست ی عذرخواهی ساده بکنه و تمام چرا اینقدر اعتراف به اشتباه سخته تو ایران و هر کی میخواد ی جوری توجیه کنه کارشو به خدا مردم عذر خواهی رو بهتر از تکذیب و توجیه میپذیرن
    • علی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      28 4
      بی نام 23:56:53 ، از تهمینه میلانی با اون غرورش که حالا دوتا فیلم درست کرده فکرکرده در حد اصغر فرهادیه و شده نماینده ی زنان نباید انتظار عذرخواهی داشت .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    106 4
    کار بچه های هنر درسته کار سینماچی ها مصداق کامل روتو برم جیگره
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    100 6
    کار هنرمندان جوان متخصص این رشته درست بوده حالا چون خانم تهمینه میلانی فیلم ساز هستن اگه کار اشتباهی هم کرد فقط صرف اینکه کارگزدان هستن نباید ازشون دفاع کرد...... یاد بگیرید همیشه طرفدار حق باشید نه صنف و همشهری و .....
  • بی نام DE ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    93 5
    دستبرد هنری فرقی با دزدی ندارد . در کشورهای قانونمند ، اینکار جرم است . چرا بخاطر لجبازی بایک گروه ، زشتی تقلب را انکار می کنند ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    86 6
    بعضی از هنرمندان فکر میکنن که باید تو همه حوزه های هنری یه سرکی بکشن ایشون فیلم سازه و در این زمینه موفق هم بوده اما این دلیل نمیشه که نقاش خوبی باشه.البته کپی کردن که خیلی دیگه جالبه و جالبتر اینه که اثر کپی شده تو نمایشگاه هم ارایه بشه
  • بی نام FR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    47 1
    شما میخواید کسی رسواتون نکنه ولی شما همه رو رسوا کنید.اینم خودش تفکر دیکتاتوریه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    19 4
    هنرمندان گرامی حق الناس است
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    1 27
    به نظرم این کار اصلا در هنرهای تجسمی عجیب نیست که این همه سر و صدا واسش راه انداختن
  • بهار A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    34 0
    متاسفانه اشخاصی که به دلیل دیده شدن در رسانه معروف هستند به خودشون اجازه هرکاری را میدهند. اینکه خانم میلانی برای دل خودش نقاشی را کپی کنه مهم نیست ولی اینکه آثارشون را در نمایشگاه به معرض نمایش بگذارند توهین به مخاطب هست.
  • بی نام DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    15 1
    به قول بامشاد در نقطه چین من واقعاً اذت میبرم از اینکه مردم کشورم انقدر همه چیزدان و همه چیز فهم و کارشناس ارشد از شیر مرغ تا جون آدمیزادن.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    30 0
    از آقای پرستویی بعید بود این واکنش. مگه طرفدار حق نیستن؟ خب اینم دزدیه دیگه حالا چون همکارشون هستن دلیل نمیشه ازشون به غلط حمایت کنن.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    20 1
    کار غلط رو شما میگید سکوت میکردن؟ اگه شما حکومت بگیرید دیگه چه میکنید.شما علنی میگید تخلفاتتون مخفی بمونه
  • باربد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    22 1
    خانم میلانی دیده مملکت هرکی به هرکیه گفته بیخیال کی به کیه ؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    1 4
    دعوا سر چی هست؟
  • احمد A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    15 0
    من هم به آقای کریمی تبریک می گم. چون با این شیوه دفاع عده ای به غلط بودن کار گروه های فشار و دلواپسان شک می کنند اشتباه و تقلب خانم میلانی واضح بود. و واقعا تبریک به آقای کریمی
  • خیبری A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    11 3
    دلواپس سانسورچی ... و تمام این اصطلاحات ساخته و پرداخته دیکتاتوری است اینکه ما تحمل منتقد را نداشته باشیم و زود با یک لقب که حتی خودمان ان را نساختیم بلکه از فلان سفارت کمک گرفتیم منتقد را بکوبیم یک روش قدیمی است که توسط انگلیس بنا نهاده شده. تا زمانی که فرهنگ این کشور مستقل نباشد بقیه امور هم هر روز بدتر خواهندشد. از یاد نبریم که همین مثلا هنرمندان در زمان نبود ماهواره در دهه هفتاد چقدر کپی کاری کردند . از سریال امریکایی دوستان بگیر تا فیلم های ابکی که همه کپی اثار امریکایی بودند. بسیاری از این هنرمندان در حقیقت حقوق بگیر سفارتی هستند که فقط سناریو های سفارتی را اجرا می کنند دلیل سانسور هم همین کپی کاری ها است ممکن است مردم و هنرگند نداند ولی مطمئنا سانسورچی خوب می داند و خوب می کند
  • A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    16 0
    حمایت الکی
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    17 0
    يكبار جستي ملخك دوبار جستي پولبريتي و اخرش گير افتادي
  • پوریا IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    19 0
    تهمینه میلانی تو که دم از روشنفکری میزنی و مثلا از اصحاب فرهنگی وقتی دزدی هنری می کنی از بقیه چه انتظاریه به السا فیروز آذر هم بگین حرف حقو بزنه حتی برخلاف فامیلشون
  • حسین IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    27 0
    چدیدا اون روی این سلبریتیها داره رو میشه . یعنی نشون دادن اگر قدرت دستشون بود الان ایرانو خورده بودن
  • بی نام DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    9 1
    بچه های بسیار با استعداد و جوان در نقاشی نمیتونن از گالری ها وقت بگیرن چون فروش ندارن و معروف نیستن اما کیانیان کیارستمی حالا هم میلانی با کارهای دانشجویی در حوزه تجسمی بازار را قبضه میکنند چون معروفند