ناصر ایمانی روزنامه‌نگار اصولگرا در روزنامه اعتماد نوشت: با نگاه کردن به صحنه سیاسی لبنان می‌توان دریافت که جنبش حزب‌الله چگونه توانسته که هم در بین مردم نفوذ خوبی داشته باشد؛ شاهد مثال آن انتخابات اخیر لبنان است و هم محبوبیت نسبی بین جریان‌های سیاسی داخل لبنان داشته باشد.

حتي جريان‌هايي كه در ماهيت خيلي با حزب‌الله موافق نيستند، ارزش و اهميت حزب‌الله را در صحنه سياسي و نظامي لبنان مي‌دانند. حزب‌الله مبارزات مهمي را عليه تروريست‌ها انجام مي‌دهد. آنقدر از خود انعطاف نشان داده كه توانسته حامياني در جامعه كسب كند. جريان‌هاي كشور بايد به نوع سياست ورزي حزب‌الله لبنان توجه كنند. اين جريان خود را به اتفاقات روز جامعه وفق مي‌دهد و به صورت متصلب به جامعه نگاه نمي‌كند.

از اين جهت جريان اصولگرايي نيز بايد نگاهي منعطف نسبت به نيازهاي روز جامعه داشته باشد. اصولگرايان بايد نگاه‌شان را به دولت مستقر تغيير دهند و فعالانه در حمايت از دولت و كمك به آن در صحنه حاضر شوند. ممكن است اين جمله به مذاق برخي سنگين بيايد اما شرايط جامعه اقتضا مي‌كند كه رويكرد منتقدانه اصولگرايان نسبت به دولت تغيير كند. اين تاكتيك سياسي بايد مورد توجه اصولگرايان قرار بگيرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلمی A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    2 1
    اصولگرایان تفکرات خشک و تنگ نظرانه را کنار بگذارند تا محبوب شوند