سفیر اسبق ایران در برزیل بخشی از معضلات ایران در عرصۀ روابط بین الملل و خصوصاً مسئله برجام را حاکی از مسائل داخلی می داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدجعفر هاشمی، سفیر سابق ایران در برزیل و کارشناس ارشد روابط بین الملل درباره خروج آمریکا از برجام به خبرنگار خبرآنلاین گفت:

 

 

پس از انقلاب تا امروز که چهار دهه گذشته است، آمریکا احساس می کند که در مقابل اراده یک ملتی به نام ملت ایران تحقیر شده است. برای امریکا به عنوان یک ابرقدرت تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که کشوری بر روی کره زمین باشد که این طور مقابل انها قد علم کند.

به هر دلیل و بهانه ای در این چهار دهه آنها مشکلاتی را مطرح کردند که اگر ما از گذشته آن بگذریم و فقط درباره ترامپ بگوییم؛ سه موضوع را از روزی که رئیس جمهور شده است تا به امروز بیان می کند:

یکی اینکه آمریکایی ها می خواهند نظارت بیشتری بر فعالیت هسته ای ما داشته باشند.
دوم اینکه از برد موشک ها و فعالیت های موشکی ایران جلوگیری کنند.
سوم هم اینکه همیشه از آن ترس داشتند اینکه سیاست ایران در منطقه تغییر کند.

چرا؟ چون می بینند که به موازات آن قدرت و نفوذ آنها در منطقه تحت تأثیر قرار می گیرد؛ به عنوان مثال، همین انتخابات لبنان، زنگ خطری را برای انها به صدا دراورده است، کما اینکه انتخابات هفته آینده عراق هم زنگ خطر را برای اینها به صدا درمی آورد. 

هاشمی در نهایت بیان داشت: من معتقدم که در امریکا چه ترامپ چه اوباما چه بوش و چه دیگران که بوده اند و رفته اند یا در آینده می آیند مهم نیست چه تصمیماتی می گیرند چرا که انها متفق القول تنها به نابودی ایران فکر می کنند. ما اگر بخواهیم موفق باشیم مهمترین مشکلی که وجود دارد عدم همدلی، همفکری و وفاق ملی در داخل کشور است، لذا مهمترین موضوع و عنصری که می تواند ایران را حفظ کند، همدلی در داخل کشور است. که این همدلی یک مقدار صبر، حوصله و گذشت می خواهد، نیاز به انسان های مسئولی داریم که بتواند این مشکلاتی که تا به امروز به وجود آمده است را جمع کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    2 1
    زمانی که تلگرام 40 میلیون ایرانی رو از دسترس خارج کردید یاد همدلی با ملت بودید؟