ایسنا نوشت: طبق گزارش رسانه‌ها، یکی از مقرهای پلیس اندونزی در شهر "سورابایا"، دومین شهر بزرگ این کشور امروز (دوشنبه) هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در پی آن دست‌کم ۷ افسر پلیس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانس بارونگ مانگرا، سخنگوی پلیس استان جاوه شرقی گفت: این انفجار ساعت ۸:۵۰ صبح امروز به وقت محلی در مقر اصلی پلیس توسط مظنونینی که سوار بر موتورسیکلت بودند، صورت گرفت.

روزنامه جاکارتا گلوب گزارش داد: تصاویر منتشر شده از صحنه این رویداد نشان داد که مهاجمین سوار بر موتورسیکلت به ایست بازرسی امنیتی مقر پلیس رسیده و سپس بمبی را منفجر کردند.

سخنگوی پلیس جاوه شرقی گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم تمامی جزئیات را شرح دهیم و همچنان در حال شناسایی قربانیان این رویداد هستیم و مقامات مربوطه نیز در حال بازرسی صحنه جرم می‌باشد. پلیس تاکنون ارتباطاتی را میان حمله امروز با حملات روز یکشنبه به سه کلیسا در سورابایا پیدا کرده است.

فرانس بارونگ مانگرا گفت: از همان مواد انفجاری که در حملات روز یکشنبه به سه کلیسا استفاده شده بود در این حمله نیز استفاده شده است. نیروهای ما در حال شناسایی قربانیان هستند. تاکنون ما هفت قربانی را شناسایی کرده‌ایم. ما همچنان در حال جمع آوری داده‌ها هستیم.

گزارش شده که جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی متعهد شده تا قانون مقابله با تروریسم جدیدی را برای مبارزه با شبکه‌های شبه‌نظامیان افراط گرا در این کشور به تصویب برسانند. به علاوه ویدودو تاکید کرده که حملات روز یکشنبه به سه کلیسا در سورابایا و همچنین حمله امروز به مقر پلیس اقدامی بزدلانه، حقیر و وحشیانه بوده است.

روز یکشنبه عوامل انتحاری وابسته به داعش حملات مرگباری را به سه کلیسا در سورابایا انجام دادند. در نتیجه این حملات دست‌کم ۱۴ تن کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

حمله امروز به مقر پلیس چهارمین حمله در سورابایا در چند روز اخیر و پنجمین حمله در بخش شرقی جزیره جاوه محسوب می‌شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =