۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

در گذشته بیمه شدگان برای مشاهده سوابق بیمه خود باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه می کردند ولی امروز با مراجعه به سایت و وارد کردن اطلاعات شخصی می توانند نسبت به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند.

به گزارش سایت ازکیـ (azki.com)،  مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی همیشه یکی از دغدغه های بیمه شدگان محسوب می شود که در چند سال گذشته با مکانیزه شدن بخشی از خدمات تأمین اجتماعی بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سایت www.tamin.ir/savabegh نسبت به مشاهده سوابق خود اقدام کنند.

در گذشته بیمه شدگان برای مشاهده سوابق بیمه خود باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه می کردند ولی امروز با مراجعه به سایت و وارد کردن اطلاعات شخصی می توانند نسبت به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند.

بیمه شدگان برای دریافت سوابق بیمه نیاز ندارند که کد بیمه را وارد کنند و تنها با کد ملی خود می‌توانند ثبت نام را کامل و سوابق خود را مشاهده کنند.

پورتال متمرکز سازمان تأمین اجتماعی از این پس جهت ارائه تمامی خدمات غیر حضوری مخاطبین سازمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این مقاله نحوه ایجاد حساب کاربری جهت بهره مندی از خدمات شرح داده شده است. حساب کاربری ایجاد شده از طریق این سامانه قابلیت دسترسی به کلیه خدمات نوین سازمان را خواهد داشت.

پس از مراجعه به آدرس اینترنتی هریک از سامانه های مرتبط با خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به صورت اتوماتیک به آدرس account.tamin.ir منتقل خواهید شد. در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید از طریق گزینه ثبت نام اقدام به ثبت اطلاعات کاربری خود نمایید.

نمونه فرم ثبت نام با موفقیت

سوابق بیمه تامین اجتماعی

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید و نتیجه مراحل انجام شده از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

دقت داشته باشید که ثبت درخواست به معنی ایجاد حساب کاربر نبوده و کاربر شما پس از صحت سنجی درخواست ایجاد خواهد شد و نتیجه آن از طریق پیامک به شما اعلام می گردد.

بنابراین لازم است تا زمان دریافت پیامک منتظر بمانید و پس از آن در صورتی که در متن پیام شما نیاز به "مراجعه به شعبه" وجود داشت به واحد نام نویسی نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

پیامک در صورت فعال سازی حساب کاربری:

جناب آقای/ سرکارخانم

به سیستم های متمرکز سازمان تامین اجتماعی خوش آمدید. حساب کاربری شما فعال گردید.

پیامک در صورت فعال نشدن حساب کاربری:

جناب آقای/ سرکارخانم

ثبت نام شما تایید شد، جهت فعال سازی حساب کاربری با در دست داشتن مدارک هویتی به نزدیک ترین شعبه مراجعه فرمایید.

پیامک در صورت مغایرت اطلاعات هویتی:

اطلاعات هویتی وارد شده توسط شما با پایگاه مرجع مطابقت ندارد،می توانید مجددا ثبت نام نمایید. چنانچه از صحت اطلاعات ثبت شده اطمینان دارید با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیک ترین شعبه مراجعه فرمایید.

بازیابی گذرواژه:

در صورت فراموشی گذرواژه خود ، همانطور که در شکل مشخص است کافی ست پس از ورود به سیستم روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید:

سوابق بیمه تامین اجتماعی

پنجره زیر باز می شود:

سوابق بیمه تامین اجتماعی

در قسمت نام کاربری، کدملی خودرا وارد نموده در این صورت سوال امنیتی که در قسمت ثبت نام انتخاب نموده اید به شما نمایش داده خواهد شد، کافی ست پاسخ صحیح را در کادر مربوطه وارد نمایید، سپس گذرواژه جدید را وارد کرده ، دکمه ثبت را فشار دهید.

بیمه شدگان تأمین اجتماعی در حال حاضر با مراجعه به سایت درج شده و ثبت نام می‌توانند پس از حداکثر 48 ساعت با دریافت کد کاربری نسبت به مشاهده سوابق خود اقدام کنند.

مشاهده سوابق تامین اجتماعی با کد دستوری ( USSD )

خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه (سامانه مبتنی بر USSD سازمان تامین اجتماعی) با کد دستوری

142#*

 بیمه شدگان گرامی می توانند بمنظور صرفه جویی در وقت و هزینه خود، با شماره گیری کد دستوری مذکور، با سرعت و سهولت بیشتر به خدمات مورد نیاز دسترسی یابند.

با شماره گیری کد دستوری #142* میتوانید از خدمات زیر استفاده کنید:

1 استعلام (آخرین سابقه،استحقاق درمان، آخرین مستمری، رابطه بیمه ای و بدهی کارفرمایان)

2 خدمات (نمونه فرم ها و دستمزد مبنای کسرحق بیمه سال ١٣٩٦)

3 نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی

4 قوانین (آیین نامه بیمه ای و درمانی، بخشنامه ها و قوانین و مقررات)

5 پرسش و پاسخ

6 معرفی سازمان

 

توجه:

- کد دستوری درحال حاضر برای استفاده مشترکین همراه اول فعال می باشد.

- جهت مشاهده سوابق بیمه ای خود ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه سوابق بیمه شدگان نمایید.

  منبع: سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه «ازکـیـ» (www.azki.com)

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777348