ایلنانوشت: حسام‌الدین آشنا،‌مشاور رییس‌جمهوری در یادداشتی نسبت به دیدار دیروز ترامپ و پوتین واکنش نشان داد و گفت که زمان آن است که با آمریکای ضد ترامپ گفت‌و‌گو کنیم.

 حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار روز گذشت پوتین و ترامپ در یادداشتی نوشت: «فکر می‌کردند دیدار هلسینکی روز غمگینی برای ایران باشد اما اکنون مقامات سابق آمریکا و برخی سناتورها و چهره‌های اروپایی می‌گویند روز غمگینی بود برای آمریکا!

پیش چشمان ما اتفاق غریبی در حال رخ دادن است. فکرش را بکنید ترامپ در همان حال که در نشست جی ۷ در کانادا متحدین سنتی غرب را می‌کوبد، در حالی که در اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا دشمن است، به پوتین که می‌رسد پاهایش شل می‌شود و در دعوای جامعه اطلاعاتی آمریکا و پوتین جانب پوتین را می‌گیرد.

نگرانی کارشناسان و مقامات سابق این است که می‌گویند ترامپ شکافی میان آمریکا و متحدان افکنده که به آمریکا لطمه می‌زند و دیگران از این شکاف استفاده می‌کنند. یعنی این روسیه و نه ایران است که در شکاف غرب و آمریکا مستقر شده است. این یک فرصت است برای بهبود رابطه با غرب. اکنون چیزی به نام "غرب منهای ترامپ" داریم. مفهوم جدیدی از غرب که از اروپا و کانادا شروع می‌شود و آمریکا را به دو نیم تقسیم می‌کند.

اکنون با ترامپ مفهوم غرب متحول شده است. سخنرانی مکرون که ترامپ را در آغوش گرفت وترامپیسم را در کنگره کوبید نشانه‌ای بود از تولد مفهوم جدید "غرب" است. هلسینکی نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن "آمریکای دیگر" که علیه آمریکای ترامپ متحد شده‌اند. جای ما کجاست؟ زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ و با "غرب منهای ترامپ" گفت‌وگو کنیم.

 

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    20 4
    امریکا امریکاست چه با ترامپ چه بی ترامپ.. آدرس غلط نده
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    14 3
    نظر این است که تا فرصت هست گفتگو ها با همان ضد ترامپ ها شروع شود تا در آینده نزدیک راه هموارتری پیش رویمان باشد. آیا دستگاه دیپلماسی توان آنرا دارد؟