۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

تسنیم نوشت: پیکر زنده‌یاد اصغر فردی، امروز، ۱۷ مرداد با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی و علاقه‎مندان به این هنرمند در مقبرة‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

پیکر اصغر فردی، شاعر، ادیب و پژوهشگر تبریزی و از شاگردان وفادار و برجسته استاد شهریار، امروز با حضور مردم ادب پرور و قدرشناس تبریز تشییع و در مقبره‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

در این مراسم، مهدی قزلی که به نمایندگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، متن پیام سیدعباس صالحی را قرائت کرد.

در ادامه، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در سخنانی با ذکر یاد و خاطراتی از استاد اصغر فردی گفت: «تبریز این قدر مهم است که اگر نخواهیم هم باید سالی یک بار به این شهر سفر کنیم و از ادبیات بگوییم. امیدواریم سفر ما از جنس سفر پارسال باشد که پرچم جشنواره شعر فجر را در این شهر برافراشتیم که در آن مرحوم استاد فردی هم برگزیده ده سال ادبیات ترکی ایران شدند. دعا می‌کنیم هیچ‌گاه غم از دست دادن عزیزی ما را رهسپار تبریز نکند. انعکاس خیر و سلامتی‌ و خوشی بزرگان یگانه دلیل اجتماع ادیبان و فرهیختگان در این دیار باشد.»

مراسم تشیع پیکر اصغر فردی

نماز میت این شاگرد شهریار به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد علی‌آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه شد.

اصغر فردی از شاگردان استاد شهریار، بامداد 15 مرداد در 55 سالگی بر اثر ایست قلبی، چشم از جهان فرو بست و امروز با حضور جمعی از ادبا، شعرا، هنرمندان، مسئولان و مردم ادب پرور تبریز به دیدار استاد شتافت.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    2 5
    خدا رحمتش کند