باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده تهران گفت: براساس قانون، مسئولان و وزرا میزان اموال خود را در زمان تصدی و در پایان کار اعلام می‌کنند که این موضوع در طرح شفافیت برای نمایندگان خالی است.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به طرح شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان، گفت: باید در این طرح شفافیت‌های اساسی مورد نظر جامعه را در نظر بگیریم مانند اینکه میزان دارایی وکلای ملت و خانواده‌شان در زمان ورود و پایان مجلس باید سنجیده شود.

وی ادامه داد: براساس قانون مسئولان درجه یک و وزرا میزان اموال خود را در زمان تصدی پست و همچنین در پایان آن اعلام می‌کنند که این موضوع در طرح شفافیت برای نمایندگان خالی است و این طرح تنها به مسائل کلانی مانند سفرها و ماموریت‌های نمایندگان در داخل و خارج از کشور، مرخصی‌های آنها اعم از استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق و ... پرداخته است.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما سال‌هاست بحث اعلام دارایی نمایندگان را پیگیری می‌کنیم و معتقدم این موضوع بسیار مهم‌تر از آن است که کدام نماینده زود آمده یا دیر یا آنکه چه کسی به فلان طرح رای داده است یا خیر، برای شفافیت آرای نمایندگان نیازی به قانون نبود تنها هیئت رئیسه می‌توانست ضمن موافقت با نظر مشورتی نمایندگان اجازه انتشار آرا را بدهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تمامی موارد ارائه رای غیر از رای اعتماد به وزرا یا پیشنهادات که به صورت مخفی نگه داشته، بقیه علنی است. بخشی از مواردی که در این طرح ذکر شده می‌تواند به سادگی و بدون تشریفات از سوی هیئت رئیسه مجلس انجام شود.

محجوب با اشاره به اینکه برخی موارد مذکور در این طرح اگر در آینده از خود طراحان هم افشا شود مسلما ناراحت خواهند شد، بیان کرد: افراد دارای قلمرو شخصی و کاری هستند، بر روی شفافیت قلمرو کاری باید تاکید شود اما در قلمرو شخصی غیر از موضوع سرقت که بسیار حساس و اثرگذار در امور است در بقیه موارد باید مطابق قانون اساسی آزادی داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ظاهرا بعد از بررسی این طرح در کمیسیون‌ها به این گونه موارد ایراد گرفته شود اما بنده هر اقدامی برای شفاف‌سازی عملکرد نمایندگان را به نفع وکلای ملت و ارتباط آنها با مردم می‌دانم.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =