ارثیه عبدالمالک ریگی و تروریست‌هایی که درس نمی‌گیرند

بار دیگر این سیستان‌وبلوچستان است که هدف اقدامات خصمانه گروهک‌های تروریستی قرار می‌گیرد و باز این گروه جیش‌العدل است که کام مردم را تلخ می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، «۱۴ نیروی بسیجی در مرز میرجاوه ربوده شدند» این خبری بود که از اولین ساعات بامداد امروز بر روی خروجی تمامی خبرگزاری های رسمی کشور قرار گرفت.

جیش العدل،جندالله، پژاک، الاحوازیه و... گروهک هایی هستند که هر از گاهی تلاش میکنند در برابر امنیت کشور عرض اندام کنند و هر بار هم پاسخ محکمی دریافت می کنند. ماجرای امروز سیستان و بلوچستان هم بی ارتباط با این گروهک ها نبود و درست ساعتی بعد از این اتفاق گروه جیش العدل مسئولیت آن را به عهده گرفت.

مبدا و مقصد جیش العدل
شاید در میان اسامی، عبدالمالک ریگی یکی از معروف ترین افرادی است که حداقل در ایران اغلب شناخت خوبی درباره او، اقداماتش و حتی دستگیری اش دارند. فردی که سال‌ها اسلحه به دست گرفت و بسیاری از اقدامات خونین در سیستان و بلوچستان به دست او رقم خود. او سال 82 گروه «جندالله» را با هدف مقابله مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد. وقتی ریگی در اسفند 88 توسط وزارت اطلاعات دستگیر و در خرداد 89 اعدام شد هرچند این گروه بعد از ریگی دوباره رهبران خود را تغییر داد اما در نهایت جایش را به گروه تروریستی دیگری به نام جیش العدل داد.

صلاح الدین فاروق با قرار گرفتن در راس هرم جیش العدل عملا جای ریگی را گرفت تا مبارزات مسلحانه را رقم بزند و در این ماجرا تا کنون چندین اقدام تروریستی مسلحانه و خونین علیه مردم ایران به ویژه در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است.

جیش العدل یا جیش الظلم؟
وقتی می گوییم نام جیش العدل با خون و کشتار گره خورده است بیراه نگفته ایم چراکه کافی است آنچه این گروه انجام داده است را به خاطر بیاوریم تا ببینیم چیزی جز قتل و نابودی در پس ذهن این گروه وجود ندارد.

حمله به ماشین گشت، ۳ آبان ۱۳۹۲
این گروهک تروریستی به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان حمله کرد و در پی این هجوم وحشیانه ۱۴ نفر از اعضای پلیس مرزبانی ایران کشته و ۷ تن دیگر نیز مجروح گشتند. مهاجمان پس از حمله از مرز ایران و پاکستان عبور کرده و در کشور پاکستان مخفی شدند. در بیانیه منتشر شده در وبلاگ رسمی این گروه، علت این اقدام تروریستی  «دفاع از جوانان بلوچ» و همچنین مداخله ایران در جنگ داخلی سوریه عنوان شده‌است!

ربودن مرزبانان ایرانی، بهمن ۱۳۹۲
بود که این گروه  پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز ایران و پاکستان ربودند و مدتی بعد عکسی از آن‌ها را منتشر کرد. بعدها گزارش شهادت یکی از مرزبانان و تهدیدهای جیش العدل مبنی بر قتل چهار مرزبان دیگر منتشر شد. جیش العدل در مقابل آزادی ربوده شدگان، خواستار آزادی پنجاه عضو زندانی این گروه شده بود.

در ابتدای اسفند همان سال، مقامات امنیتی ایران و پاکستان توافق‌نامه‌ای را برای اقدامات امنیتی مشترک در طول نوار مرزی به امضا رساندند و پاکستان خود را موظف به تلاش برای بازگرداندن سربازان ربوده‌شده ایرانی دانست.

نهایتا 15 فروردین 93 با پا درمیانی علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان جیش العدل  اقدام به آزادی مرزبانان گروگان کرد البته از 5 گروگان 4 نفر آزاد شدند و جمشید دانایی‌فر توسط این گروه شهید شد.

کشتن هشت تن از مرزبانان نیروی انتظامی، ۱۷ فروردین ۹۴
این گروه بار دیگر کمر به قتل سربازان ایرانی بست. آنها  در منطقه نگور حد فاصل میله مرزی ۲۳۹ پایین‌تر از جکیگور از داخل خاک پاکستان وارد مرزهای ایران شدند و هشت نفر از نیروهای مرزبانی ایران را شهید و به خاک پاکستان بازگشتند.

#میرجاوه
هرچند خبر ربوده شدن 14 نیروی بسیجی در میرجاوه یک شوک بود اما این اولین بار نبود که این منطقه شاهد ظلم این گروهک تروریستی بوده است. چراکه یک سال پیش درست در اردیبهشت 96 جیش العدل از داخل خاک پاکستان ده مرزبان ایرانی را که در پاسگاه مستقر بودند شهید کردند. آنها برای این عملیات از سلاح‌های دوربرد استفاده کردند و سه تن نیروی کادری و شش سرباز، که در ساعت هشت شب در حال تحویل پست گشت زنی بودند شهید شدند.

بیانیه قرارگاه قدس
ساعتی بعد از اقدامات علیه نیروهای بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه قرارگاه قدس بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: شامگاه گذشته (دوشنبه 23 مهرماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت وتبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده ، خاطرنشان کرده است:عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند ، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است:عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن ونیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و ازدولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرارو تروریست هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند.

هرچند که تاکنون گروهک های تروریستی پاسخ های شدیدی از نیروهای نظامی کشورمان دریافت کرده اند اما حال باید منتظر واکنش مقامات پاکستان بود. پاکستانی که سالهاست برخی تروریستها از خاک این کشور علیه کشورمان اقدامات ضد انسانی انجام می دهند. 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812799

برچسب‌ها