سیدعباس صالحی، عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: به هر شهرستان و استانی می‌روم از جمله برنامه‌هایم این است که حتما با اصحاب فرهنگ و هنر ملاقات کنم، آنها نیز با حضور در جلسه دیدگاه‌های پیشنهادی و انتقادی خود را بیان می‌کنند.

رئیس‌جمهور همچنان پیشرو عمل می‌کند. او در هفته های اخیر جلساتی را با صاحب نظران حوزه های مختلف اعم اقتصادی و سیاسی برگزار کرد تا با شنیدن صحبت های منتقدان رویکردهای جدیدی را برای رسیدگی به مسائل و حل مشکلات کشور به کار گیرد.

البته برخی نیز به اثربخشی برگزاری این جلسات خوش بین نبودند و اعتقاد داشتند «چون جلسات مستمر نیست، خروجی مورد انتظار از آن حاصل نمی شود» اما این دیدگاه با واقعیت فاصله زیادی دارد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ درباره پیگیری رویکرد رئیس جمهور برای نشست با منتقدان حوزه های مختلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرآنلاین گفت: این کار انجام می شود. در واقع نوعی پاره ای از امور با لحاظ دریافت همین دیدگاه ها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات با صاحب نظران برای دریافت دیدگاه های مختلف مستمر وجود دارد، افزود: حالا بخشی از این جلسات رسانه ای می شود و بخشی رسانه ای نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از کارهایی که به طور پیوسته انجام می دهم نشست با صاحب نظران استانی و شهرستانی است تا از نگاه منتقدان استانی و شهرستانی اطلاع پیدا کنم.

سیدعباس صالحی

وی افزود: به هر شهرستان و استانی می روم از جمله برنامه هایم این است که حتما با اصحاب فرهنگ و هنر ملاقات کنم، آنها نیز با حضور در جلسه دیدگاه های پیشنهادی و انتقادی خود را بیان می کنند. 8 ماه گذشته در 10 استان برنامه ای که داشتم و سفر کردم حتما جلسه ای را با اصحاب فرهنگ و هنر داشتیم و جلسات را با هدف دریافت نگاه های پیشنهادی و انتقادی برگزار کردیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با رد این دیدگاه که دیدارهای اعضای دولت با منتقدان را نمایشی و با هدف کاهش فشارها توصیف می کند، یادآور شد: فکر نمی کنم این طور باشد. اگر نگاه شود مسیر مستمری برای گفتگوهای متبادل در وزارتخانه های مختلف وجود داشته است. ما این سیر را در یک سال گذشته در وزارت ارشاد به صورت پیوسته داشتیم و آمارش هم قابل ارائه است.

صالحی تأکید کرد: البته وقتی شرایط کشور خاص می شود ما به این گفتگوهای رودروی انتقادی بیشتر نیازمندیم. حتما دیدگاه های انتقادی و پیشنهادی در امور اجرایی لحاظ و مورد مداقه قرار می گیرد و خیلی موثر و راهگشا است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =