معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت وگر استرومن همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو بسر می برد، با اینه اریکسون سوریده وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

به گزارش خبرآنلاین،در این دیدار خانم سوریده ضمن با اهمیت خواندن همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف، اعلام داشت: نروژ قویا از حفظ و اجرای برجام حمایت می کند. گزینه بهتری از برجام وجود ندارد و برای تداوم حیات برجام ضروری است همه تلاش ها به کار گرفته شود.

دکتر عراقچی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری ها و مبادلات دو جانبه، اظهار داشت: سرنوشت برجام که دستآورد بزرگ دیپلماسی در عرصه بین المللی است، در نتیجه کارشکنی ها و چالش هائی که دولت ترامپ ایجاد کرده است، در معرض خطر قرار دارد. برجام قبل از هر چیز یک توافق امنیتی در حوزه عدم اشاعه است و هر گونه برخورد با آن منجر به تضعیف نظام عدم اشاعه شده و همه ما را در برابر انتخاب میان امنیت و عدم امنیت قرار خواهد داد.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیش از ده گزارش بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام صحه گذاشته است؛ اما در مقابل آمریکا به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و با تعلل ها و بدعهدی های خود این توافق را در معرض نابودی قرار داده است. عراقچی تاکید کرد این یک برداشت کاملا غلط و یک اشتباه بزرگ است چنانچه کسی تصور کند ایران در هر شرایطی به برجام متعهد باقی خواهد ماند. بعلاوه هر گونه تلاش در راستای مرتبط ساختن برجام با دیگر موضوعات ناشی از رویکردهای غلط است و وضعیت منطقه را بسیار پیچیده تر خواهد ساخت. برجام یک تجربه بزرگ تاریخی است و موفقت آن مستلزم تلاش و حمایت مشترک و همگانی می باشد.

در ادامه عراقچی و استرومن در چارچوب دور هشتم رایزنی های دوجانبه سیاسی، به تبادل نظر بیشتر پیرامون روند همکاریهای دوجانبه، برجام، چندجانبه گرائی و تحولات و بحرانهای منطقه ای پرداختند.

طرف نروژی ضمن اعلام آمادگی کشور متبوعش برای توسعه و تقویت همکاریها در عرصه اقتصادی، شامل سرمایه گذاری و انتقال فنآوری در زمینه نفت و گاز، انرژیهای تجدیدپذیر، شیلات و صنایع دریائی، بر لزوم تداوم حمایت و تلاش برای تداوم حیات برجام تاکید و شکست آن را شکست جامعه بین المللی دانست.

ملاقات با آقایان اودن هلورسن معاون سیاسی وزارت امور خارجه و روی آنجولیک معاون وزیر صنعت، تجارت و شیلات و نشست با محققان از دیگر برنامه های عراقچی در این سفر خواهد بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =