ایرنا نوشت: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست سال سختی را از لحاظ بارندگی، تامین آب حیات وحش و فضای سبز پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست، عیسی کلانتری روز سه شنبه در پیامی ویدیویی به مناسبت فرا رسیدن سال نو ضمن تبریک به همکاران در گوشه و کنار کشور از دور افتاده ترین زیستگاه ها و ایستگاه های محیط بانی تا سازمان مرکزی افزود: سال گذشته سال نسبتا مهمی برای محیط زیست کشور بود به دلیل اینکه دولت و رییس جمهوری به عنوان دولت محیط زیست سیاست های جدیدی را با محوریت بهبود وضعیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماندها، مهار ریزگردها و احیای تالاب ها به سازمان محیط زیست ابلاغ کرد.

او گفت: البته سال سختی هم بود به دلیل بارندگی های بسیار محدودی که در کشور رخ داد و به تبع آن حیات وحش، فضای سبز کشور در کنار کشاورزی با کمبود شدید آب روبرو شدند که امیدواریم با تلاش همکاران در گوشه و کنار کشور حداقل آب آشامیدنی حیات وحش به هر ترتیب ممکن تامین شود.

تعیین تکلیف ارزیابی زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای

کلانتری افزود: موفق شدیم در سال گذشته ارزیابی طرح های توسعه ای کشور را به روز رسانی کنیم، طرح هایی که از سال های قبل باقیمانده بودند امروز تکلیفشان روشن شد و طبق قانون برنامه پنج ساله ششم بعد از این محیط زیست فقط دو ماه بیشتر وقت نخواهد داشت تا در مورد ارزیابی زیست محیطی طرح ها اظهار نظر کند.

تفویض اختیار به مدیران کل استانی

وی گفت: در سال گذشته تقرییا تمام اختیارات رییس سازمان محیط زیست به ادارات کل و مدیران کل استانی تفویض شد و مدیران کل محیط زیست کشور باید از این اختیارات تفویضی حداکثر استفاده را در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست ببرند و مردم را برای حل مشکلاتشان به تهران پاس ندهند.

تا حد توان در خدمت همکاران بودیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تا آنجا که توانستیم در خدمت همکاران بودیم اما محدودیت مالی دولت در سال گذشته شاید این امکان را نداد که از نظر بهبود وضعیت امکانات سازمان و رفاه کارکنان گام های بیشتر از این برداریم.

کلانتری گفت: امیدواریم در سال آینده وضعیت ما از این نظر بهتر شود و بتوانیم محیط زیست کشور را حفظ ، وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و در خدمت مردم باشیم.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =