توسعه اشتغال و تولید، از برنامه های  مهم دولت در روستاها است

استاندار مازندران در این مراسم، خاطرنشان کرد: سیاست دولت، رفع موانع توسعه اشتغال و تولید در روستاها و تمهید زیرساخت ها برای محرومیت زدایی است. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از نکا،:محمد اسلامی در یادواره شهدای روستای بادابسر بخش هزارجریب شهرستان نکا، با اشاره به این که آبادانی سرزمین و سعادتمندی مردم مهم ترین هدف و آرمان جمهوری اسلامی است، افزود: نظام جمهوری اسلامی در 4 دهه پس از پیروزی انقلاب همواره برای رفع محرومیت ها اهتمام کرده است.

استاندار

استاندار، با اعلام این که در سال جاری، مازندران رتبه نخست گازرسانی به روستاها را در کشور داراست و نهضت گازرسانی در استان برپاست، اظهار داشت: محرومیت زدایی با خدمتگزاری صادقانه مسئولین و نقش آفرینی مردم و حضور مردم در صحنه محقق خواهد شد و ملت و دولت باید در کنار هم زیرساخت ها را اماده و سرزمین را آباد کنند.

اسلامی، توسعه اشتغال و تولید بویژه اشتغال دانش آموختگان و افزایش ماندگاری در روستاها را از جمله سیاست های مهم دولت برشمرد و عنوان نمود: برای تحقق این برنامه مهم، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است و در سال 97 نیز پرداخت تسهیلات بانکی برای رونق تولید و اشتغال در روستاها تداوم دارد.

مقام عالی دولت در استان، توسعه کسب و کار خرد و متوسط را راهکار توسعه و رونق روستاها، تقویت معیشت روستاییان و ماندگاری جمعیت در روستاها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: سیاست دولت رفع موانع و مشکلات در این مسیر و سرمایه گذاری بر روی مزیت های مناطق روستایی چون کشت در اراضی شیب دار، کشت گیاهان دارویی کشت فندق و ... است.

استاندار مازندران از پرداخت 167 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزا در 70 روز گذشته به روستاییان استان خبر داد و ابراز داشت: به طور میانگین روزانه حدود 2 میلیارد و 400 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده است.

اسلامی، توسعه پایدار در روستاها را نیازمند بازگرداندن زنجیره تولید مولد روستایی تلقی کرد و یادآور شد: فعالیت اقتصادی در روستاها زنجیره ای از بخش های مختلف کشاورزی، دامداری و گردشگری است که در صورت بازگشت به آن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سبب حفظ محیط زیست و ویژگی های فرهنگی خاص روستایی می شود.

استاندار مازندران، افزود: زندگی روستایی یک سبک سالم از زندگی با اقتصاد پویا و حفظ آداب و رسوم و سنت ها به همراه معماری است که در چند دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

وی، گفت: در تنوع تولید محصولات و درآمد در روستاها هم با کنار گذاشته شدن زنجیره تولید غفلت شده است و متاسفانه اقتصاد روستایی که ترکیبی از بخش کشاورزی، دامداری، مرغداری، زنبورداری و غیره بود در بسیاری از مناطق به فراموشی سپرده شد که باعث از دست رفتن درآمد روستاییان شده است.

اسلامی با اشاره به عقب ماندگی روستاهای هزارجریب در بعضی از زمینه های زیرساختی مانند راه، آب و برق، اظهار داشت: این مشکلات بررسی شده و تلاش داریم تا با برنامه مدون و فهرست تهیه شده برای تمهید زیرساخت ها در چهلمین سال انقلاب، برای توسعه بیشتر روستاها و رفع مشکلات و محرومیت ها با کمک فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها گام های اساسی برداشته شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =