ایسنا نوشت: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: نمایش آثار "لوور تهران" در موزه ملی ایران تا هشتم مرداد امسال تمدید شد.

تنها سه روز باقی مانده تا پایان نمایش ۵۶ شیء تاریخی لوور پاریس در موزه ملی ایران؛ و با وجود تاکید محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی مبنی‌بر تمدید نشدن این نمایشگاه در تهران؛ اکنون محمدحسن طالبیان اعلام کرده که این نمایشگاه به مدت حدود ۵۰ روز دیگر تمدید شده است.

معاون میراث فرهنگی با اعلام این خبر گفت: به دنبال استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان و فرهنگ‌دوستان از نمایشگاه لوور در تهران و به پاس احترام به این رویکرد فرهنگی و با تلاش معاونت میراث فرهنگی و موزه ملی ایران قرار است این نمایشگاه تا ۵۰ روز دیگر در موزه ملی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

او با بیان این‌که این نمایشگاه با توافق رسمی رئیس کل موزه لوور "ژاک لوک مارتینز" تا ۳۰ جولای(هشتم مرداد) در محل موزه ملی ایران برپاست، تاکید کرد: قرار بود این نمایشگاه از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۸ خرداد جاری در معرض دید علاقه‌مندان در موزه ملی قرار گیرد و پس از پایان مدت‌زمان مشخص شده، آثار برای نمایش در موزه خراسان بزرگ آماده شوند که به‌دلیل عدم همراهی موسسات بیمه‌ای، این امر محقق نشد.

بر اساس این اعلام، به نظر می‌رسد انتقال آثار لوور تهران به موزه بزرگ خراسان "کان لم‌یکن" شده و به جای نمایش این آثار در آن موزه، نمایش ۵۶ شیء تاریخی از دوران مختلف تاریخی در موزه ملی ایران تا ۵۰ روز دیگر ادامه‌دار خواهد بود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    1 0
    لوووور یادگار و سمبل بیسوادی نماینده