با استفاده از تکنیکهای جدید ژنتیک و آناتومی، چهره گاوی که 180 سال پیش توسط داروین در آرژانتین به ثبت رسید؛ ترسیم شد تا دلایل انقراض آن مشخص شود.

به گزارش خبرآنلاین، «نیاتا» چهره‌ای ما بین گاوهای امروزی و بولداگ داشته و علی‌رغم صورت کوچک، دچار مشکل تنفسی یا گوارشی نبوده است.{لینک}

پس از انقراض نیاتا دانشمندان سعی کردند از روی اسکلت حیوان نسبت به تکامل و آناتومی آن اظهارنظر کنند.

دکتر «لورا ویلسن» از دانشگاه نیوساوث ویلز می‌گوید تعداد اندکی از مردم از وجود گاوی با چهره بولداگ (نیاتا) در صدها سال پیش خبردارند.

این حیوان توسط چارلز داروین هنگام ملاقات از آرژانتین در دهه 1840 میلادی کشف و مستند شد.

ارتباطات نیاتا با سایر گاوها در بحث تکاملی موضوعی است که محققان مشهور را گمراه کرده است. پروفسور«سانچز ویلاگرا» که در این تحقیق مشارکت داشته می‌گوید: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که نیاتا یک نژاد منحصربه‌فرد داشته است. گروه تحقیق با استفاده از تکنیک‌های مدل‌سازی محاسباتی چهره غیرمعمول نیاتا را به تصویر کشیده و توانایی خوردن وی را ارزیابی کردند.

ازآنجایی‌که دلیل انقراض نیاتا معلوم نیست، مطالعات دقیق می‌تواند جلوی حدسیات فراوان را بگیرد.

 یافته‌ها نشان می‌دهد این گاو نیز به دلیل کوچک بودن جمجمه و صورتش، هرچند اسکلت متفاوتی داشته، اما مانند سایر گاوها قادر به خوردن و زندگی کردن به‌صورت طبیعی بوده است و شاید انقراض آن به دلیل پرورش گاوهای جدید با نژاد مطلوب در آرژانتین بوده باشد و این بدان معنا است که نژادهای کم بازده توسط خود انسان منقرض‌شده است.

تصویر مستندسازی داروین از نیاتا در 180 سال پیش / عکس زیر

 

جمجمه نیاتا (رنگ تیره) و گاوهای امروزی (رنگ سفید) / عکس زیر

 

چهره شبیه سازی شده نیاتا با صورت کوچک / عکس زیر

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =