ثبت نام متقاضیان الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان آغاز شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز ثبت نام متقاضیان در سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در هشت استان کشور از جمله کردستان اجرا می شود.

جلال قلعه شاخانی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار کرد: طرح ملی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.
وی با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی با هدف استاندارسازی محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصاب به بازار محصولات خانگی در هشت استان کشور در حال اجراست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این طرح در استان نیز اجرا می شودف افزود: الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی در هشت استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و لرستان به صورت پایلوت آغاز شده است.
قلعه شاخانی اضافه کرد: از کلیه متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی دعوت می شود پس از مطالعه دقیق استان ها و مشاغل مورد نیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir اقدام کنند.
وی به شرایط متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل 18 سال سن، ساکن استان محل ثبت نام و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه ی کار سه شرط اولیه برای ثبت نام در این طرح اعلام شده است.
قلعه شاخانی همچنین گفت: کلیه متقاضیان پس از احراز شرایط لازم است در کلاس های آموزشی، مهراتی مورد نظر و مشاوره ای شرکت کنند.
وی اذعان کرد: در صورت نیاز به اخذ تسهیلات برابر مقررات و ضوابط مربوطه پس از تایید گذراندن دوره های آموزش و مشاوره ای و تایید مراجع ذیربط اقدام می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: افرادی که دارای مدرک مهارتی معتبر و مورد تایید از نظر مجریان طرح باشند ممکن است از کلاس های آموزشی مهارتی معاف شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =