شهرداری متولی تبریز ۲۰۱۸ نیست/ کم‌کاری دیگران را هم جبران کرده‌ایم

شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه این مجموعه متولی تبریز 2018 نیست اظهار اشت: مجموعه شهرداری در حوزه تبریز 2018 حتی فراتر از وظایف خود عمل کرده و کم‌کاری نهادهای دیگر را هم جبران نموده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، ایرج شهین باهر در جلسه شورای سیاستگذاری تبریز 2018 با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری در مجموعه دولتی متولی و اعتبارات ویژه ای دارد، گفت: این موضوع به عنوان وظیفه شهرداری قابل طرح نیست اما مدیریت شهری به عنوان یکی از ادارات تاثیرگذار در حوزه های شهری، انسانی و گردشگری وارد موضوع شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری کاستی نهادهای دیگر را هم جبران می کند، افزود: سعی کرده ایم تا حد امکان بصورت مثبت ایفای نقش کنیم که تاکنون نیز با حمایت شورای محترم، بسیار فراتر از حد وظایف و سطح عملکرد دیگر شهرها پیش رفته ایم.

شهین باهر وظیفه شهرداری را انجام اقدامات کالبدی مدیریت شهری دانست و گفت: تبریز امروز به عنوان تمیزترین شهر کشور و مطلوبترین شهر زندگی، شهر بدون گدا و معتاد متجاهر، مطرح است که تمام اینها در نتیجه انجام مباحث کالبدی، مدیریتی و همکاری شهروندان اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند مدعی نامگذاری و ثبت رویداد تبریز 2018 باشد خاطرنشان کرد: این موضوع براساس شاخص های مختلف همچون تاریخ چهار هزار ساله این خطه صورت گرفته و نمی توان به نام یک ارگان یا شخص تمام کرد.

شهین باهر با اشاره به اینکه عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برای شهرهای دیگر ایران از جمله مشهد و همدان نیز اختصاص یافته است، افزود: با اینحال هیچ شهری به اندازه تبریز بر این نامگذاری زمان، انرژی و هزینه صرف نکرده و به شکل زیرساختی پرداخت شده است.
شهردار تبریز در ادامه با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی با اختصاص تسهیلات ویژه و واگذاری پروانه برای احداث هتل آپارتمانها و اقامتگاه گردشگران افزایش قابل توجهی داشته، تاکید کرد: سعی داریم که تبریز را از عنوان شهر صنعتی، اقتصادی و تجاری خارج کرده و به عنوان شهر گردشگری معرفی کنیم.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برخی پروژه های زیرساختی در تبریز یادآور شد: شهرداری کلانشهر تبریز در پاره ای موارد حتی کاستی های ارگان های دیگر را جبران کرده است.

وی قبول مسئولیت پروژه مقبره الشعرا را یکی از مهمترین پروژه های این بخش عنوان کرد و گفت: شهرداری تبریز اتمام این پروژه نیمه تمام را به بخاطر تبریز 2018 با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد بر عهده گرفته است.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر اهمیت حضور فعال مردم در مدیریت شهری گفت: متاسفانه مردم انتظار دارند که تمام کارهای اجرایی توسط دستگاههای دولتی انجام گیرد اما در دنیا مرسوم است که خود شهروندان هم پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه امتیازات فرهنگی هر شهر به رفتار مردم بازمی گردد گفت: شهروندان باید خود را میزبان بدانند تا شعار هر شهروند یک میزبان در تبریز تحقق یابد.

شورای سیاستگذاری تبریز 2018

۲۰۱۸ نقطه شروع مسیر توسعه گردشگری تبریز/ از ارقام درشت دولتی خبری نشد

قائم مقام شهردار کلانشهر تبریز، گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه شروعی است که می تواند مسیر توسعه گردشگری را به درستی طراحی و تدوین کند.

رسول موسایی با بیان اینکه زحمات زیادی برای توسعه زیرساختهای گردشگری این شهر کشیده شده، گفت: اقدامات شهرداری تبریز در راستای ایجاد زیرساختهای مناسب در حوزه های مختلف شاخص و مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در خصوص رویداد ۲۰۱۸ تنها ماند افزود: رویداد ۲۰۱۸ از برنامه های دولتی با ارقام درشت آغاز شده و در نهایت به مراسمی کوتاه و اعداد و ارقام ناچیز ختم شد که تاکنون نیز با پیگیرهای فراوان نتیجه ای کسب نکردیم.

موسایی با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری از زوایای مختلف مورد نقد قرار می گیرد، اذعان داشت: تجربه شهرهایی مانند مشهد و همدان نشان داد مدیریت کلان دولتی اعتقادی به این برنامه ها ندارد اما کلانشهر تبریز در این خصوص عملکردی متفاوت داشته است.

وی نامگذاریهای متداول را عناوینی دانست که باید در کنار آن به دنبال فرهنگسازی باشیم و گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه شروعی است که مسیر توسعه گردشگری را به درستی طراحی و تدوین کرده و مسیر مشخص شده را ادامه دهیم.

رسول موسایی، سیاستهای تشویقی شورای شهر در حوزه توسعه گردشگری را شاخص و قابل تامل خواند و اذعان داشت: برای اولین بار مهمانسراها و کمپ های اقامتی خوبی ایجاد و پروژه های عمرانی و توسعه ای مثل مرکز همایشهای بین المللی، مقبره الشعرا، میدان آذربایجان و... به یمن ۲۰۱۸ توسط شهرداری انجام شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =