ایسنا نوشت: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت اگر اکنون وزارت جهاد کشاورزی اجازه برداشت چوب از جنگل های شکسته بدهد شاهد تولید ۱۰۰ هزار تن کاغذ خواهیم بود.

محمد سلطانی فر ۱۶ مردادماه در مراسم جشن روز خبرنگار در کرمان اظهار کرد: گرانی و کمبود کاغذ عنصر اولی در اقتصاد رسانه نیست و نخستین مسئله تامین کننده اقتصاد رسانه، آگهی است.

وی با بیان اینکه شرایط کشور در ماه های اخیر موجب شده حوزه تبلیغ خود را نمایان تر نشان داده و بخشی از مشکل درآمد مربوط به این است آگهی ها کم شده است تصریح کرد: آگهی های دولتی نیز خیلی کاهش یافته و شاید هدفمندتر شده اما ضریب آن به شدت کاهش یافته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت فروش نشریات و روزنامه ها و با ابراز تاسف از کاهش خرید روزنامه بعنوان اولویت اول خرید خانواده ها گفت: موضوع کاغذ بحث جهانی دارد و میزان تولید کاغذ روزنامه به لحاظ محیط زیستی به شدت کاهش پیدا کرده و همه این مسایل موجب مشکل در تولید کاغذ شده و امروز تامین کاغذ از منابع خارجی مشکل است.

وی افزود: در کشور ما نیاز کاغذ روزنامه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تن در سال است و ظرفیت چوب و کاغذ مازندران ۹۵ هزار تن است که چوب ندارد و وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین چوب است که اکنون نزدیک یک سال است به دلایل مختلف اجازه برداشت چوب را از جنگل نمی دهد، در حالی که برداشت چوب از جنگل کمک به بهینه سازی جنگل است.

محمد سلطانی‌فر

سلطانی فر با بیان اینکه اگر اکنون وزارت جهاد کشاورزی اجازه برداشت چوب از جنگل های شکسته بدهد شاهد تولید ۱۰۰ هزار تن کاغذ خواهیم بود تصریح کرد: با تغییر نرخ ارز در ماه های اخیر ۲۷۰ میلیون یورو به واردات کاغذ اختصاص دادیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر نیست تولی گری در موضوع واردات کاغذ را از دست بدهد و ما کمترین دخالت را در تخصیص ارز و ثبت سفارش داریم لذا تقاضای رسانه ها از وزارت ارشاد باید در حد اختیارات ما باشد.

وی افزود: نظام نامه پرداخت یارانه ای با نگاه حمایتی ویژه به رسانه های استانی دارد تعریف می شود و چهار ماه کار شده و به عنوان پایلوت دو مورد را پرداخت می کنیم که طی روزهای آینده توزیع می شود.

سلطانی فر تصریح کرد: اجرای قانون جامع رسانه ای باید از سوی روزنانه نگارها از دولت خواسته شود.

وی بیان کرد: این قانون قانون حمایتی است که حُسن های زیادی دارد و باید از سوی روزنامه نگاران تنظیم و تصویب شده و اجرا از دولت خواسته شود و تازه دارد به مجلس می رود.

معاون وزیر ارشاد درباره بیمه خبرنگاری اظهار کرد: مدیران مسوول کارفرمایانی هستند که وظیفه بیمه کردن همه کارکنان و خبرنگارانشان هستند.

وی با بیان اینکه برای صدور کارت حرفه ای خبرنگاری اعلام کردیم هرکس ۳۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را بگیرد می تواند دریافت کند تصریح کرد: آمادگی واگذاری صدور کارت خبرنگاری را به خانه های مطبوعات داریم به شرط اینکه خانه ها اختلافات درونی خود را حل کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بیمه تکمیلی به اعضای صندوق هنر تا ۳ هزار نفر برای روزنامه نگاران در نظر گرفته شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حمایت ها نگاه به رسانه موافق و مخالف دولت نداریم و البته معتقدم رسانه های مخالف را باید بیشتر حمایت کرد.

وی با اشاره به سخت گیری ارائه مجوز به رسانه های کودک افزود: ۷۵ رسانه کودک داریم و هرکس بخواهد رسانه کودک کار کند باید از فیلتر بسیار سنگین عبور کند و نباید آینده فرزندانمان را به راحتی دست هرکسی بدهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =