۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
پلمپ ۱۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در قلعه گنج

ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب قلعه گنج از پلمپ 15 حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه صیانت از منابع آبی از فعالیت 62 حفاری غیرمجاز چاه آب در این شهرستان جلوگیری شده است.

سجاد افشارمنش افزود: رفع معضل بحران آب، رونق بخش کشاورزی و حل مشکلات و موانع پیش روی کشاورزان باید به اولویت اصلی دولت در جنوب کرمان تبدیل شود.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت با عوامل از بین برنده منابع طبیعی و محیط زیست برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دادستان قلعه گنج تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر روستاهای این شهرستان به دلیل کمبود آب خالی از سکنه شده است باید با احیای چشمه ها و قنات های خشکیده جلوی اینگونه مهاجرت ها گرفته شود.

وی همچنین از ساماندهی مراکز عرضه سموم کشاورزی در قلعه گنج خبر داد و گفت: در زمینه حفظ سلامت مردم، فروشگاه های کشاورزی بویژه مراکز عرضه سم و کود باید دارای مجوز و مسئول فنی فروش باشند.

افشارمنش افزود: چهار فروشگاه عرضه سموم کشاورزی برای اخذ مجوزهای قانونی در قلعه گنج اقدام کرده اند و تذکرات کتبی نیز به 2 فروشگاه غیرمجاز داده شده که اگر در مهلت قانونی اقدام به اخذ مجوز نکنند این مراکز پلمپ و تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه کشاورزی باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: در فصل کشاورزی، آموزش های لازم در زمینه استفاده بهینه از آب و سموم کشاورزی باید به کشاورزان و باغداران ارائه شود تا شاهد صرفه جویی در مصرف آب و استفاده صحیح از سموم کشاورزی داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =