۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
اولین نطق عمران خان خطاب به همسایگان

نخست وزیر تازه نفس پاکستان در اولین نطق خود از سیاست خارجی و اولویت های دولتش گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، عمران خان قهرمان سابق کریکت پاکستان در اولین نطق خود به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان ،از ایجاد اصلاحات با هدف کاهش فساد در کشور خبر داد.

وی همچنین هدف دیگر ایجاد اصلاحات در کشور را حمایت از توسعه یک کشور در حال رشد عنوان کرد که در عین حال نابرابری فاحش در آن به چشم می خورد.

نخست وزیر جدید پاکستان طی بیش از یک ساعت سخنرانی، بر اجرای وعده های انتخاباتی خود به ویژه، ایجاد کشوری با شاخصه الهی اسلامی تاکید کرد. وی به علاوه به مسائلی از جمله مبارزه با سوء استفاده های جنسی از کودکان و یا تغییرات آب و هوایی پرداخت که نخست وزیرهای (سابق) پاکستان کمتر به آن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عمران خان درباره بهبود روابط با کشورهای همسایه پاکستان (بدون اشاره به نام آنها)، برقراری امنیت در استان بی ثبات بلوچستان پاکستان و مناطق مرزی قبیله ای افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت ما خواستار صلح هستیم چرا که پاکستان نمی تواند بدون برقراری صلح شکوفا شود.
نخست وزیر جدید پاکستان گفت سمت وزیر کشور را نیز به خود اختصاص داده است تا بتواند به صورت شخصی بر مبارزه با پول شویی و فساد مالی نظارت داشته باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از یک طرح ریاضتی در دولت خبر داد که بر اساس آن 78 عدد از 80 عدد خودرویی که در اختیار نخست وزیری است فروخته می شوند و محل اقامت نخست وزیر به دانشگاه تبدیل خواهد شد.


عمران خان تاکید کرد من با افراد فاسد مبارزه می کنم. این قهرمان سابق کریکت همچنین ایجاد سامانه مالیاتی تدریجی در کشور را خواستار شد و تاکید کرد قصد دارد بودجه عمومی را به نفع افراد نیازمند و مبارزه با تغییرات آب و هوایی هزینه کند.
امروزه به زحمت یک دهم پاکستانی ها مالیات بر در آمد پرداخت می کنند. این در حالی است که وی توضیح نداد چگونه این سیستم مالیاتی می تواند متحول گردد.

 

عمران خان

 

عمران خان و دولتش با چالش های بسیاری به ویژه مبارزه با گروه های افراطی، کمبود آب و افزایش جمعیت مواجه هستند که بهره وری از یک رشد اقتصادی بالای پایدار را تحت الشعاع قرار می دهند. به علاوه، پاکستان به علت توازن بسیار بد تجاریش، در آستانه عدم توانایی در پرداخت بدهی های خود است و بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می کنند این کشور از صندوق بین المللی پول درخواست وام کند.این در حالی است که نخست وزیر جدید پاکستان خاطر نشان کرد ما باید سر پا بمانیم. هیچی ملتی با دریوزه گری کردن بزرگ نمی شود.


عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف که با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و دومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد، روز شنبه 27 مرداد با حضور در کاخ ریاست جمهوری سوگند خدمت یاد کرد.
وی عصر همان روز، اعضای 20 نفره کابینه دولت خود، متشکل از 15 وزیر و پنج مشاور کابینه را اعلام کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =