۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

ایسنا نوشت: افغانستان و پاکستان توافق کردند به عنوان بخشی از فرایند صلح افغانستان یک کنفرانس سه جانبه با چین برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به خبرنگاران در شهر کابل گفت: این توافق در نشست‌های میان مقام‌های بلندپایه افغان و شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان که به این کشور سفر کرده بود، به دست آمده است.

پرچم افغانستان و پاکستان

 

این سخنگو بدون تعیین یک تاریخ مشخص گفت: نشست‌ها "به زودی" تشکیل خواهند شد و دو طرف بر سر تلاش‌های مشترک برای آوردن طالبان به پای میز مذاکره و برگزاری کنفرانسی با حضور عالمان مذهبی توافق کردند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که دولت جدید پاکستان مایل به صلح و ثبات در افغانستان و همکاری‌های دوجانبه است.

قریشی روز شنبه در اولین سفر خارجی خود به عنوان وزیر امور خارجه جدید پاکستان وارد شهر کابل شد. این نشان دهده اهمیتی است که دولت جدید پاکستان به افغانستان داده است. او همچنین در این سفر با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان نیز دیدار کرد.

دو طرف در جریان این نشست درباره امنیت، صلح و ثبات در منطقه، مبارزه با تروریسم و طرح اقدام افغانستان–پاکستان برای صلح و همبستگی مذاکره کرده‌اند.

اشرف غنی در اظهاراتی بر اهمیت این طرح اقدام تاکید کرده و گفت: این طرح جامع بوده و در صورت اجرا حتما تاثیر آن مشاهده خواهد شد.

در بیانیه‌ دفتر اشرف غنی در این باره اعلام شد که در این نشست همچنین درخصوص حمایت پاکستان از یک فرایند صلح تحت رهبری افغان‌ها بحث شد.

قریشی روز شنبه به کانال ژئونیوز پاکستان گفت: دو کشور تصمیم به تقویت روابط خود و پیشبرد فرایند آشتی گرفته‌اند.

او خاطر نشان کرد: ما به محض بهتر شدن اوضاع مردم دو کشور به اینجا آمده‌ایم و باید در کنار یکدیگر با چالش‌های دوجانبه تعامل داشته باشیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =