۱ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
همه‌چیز درباره طوفان مخوف آمریکا

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در پی وقوع توفان سهمگین 'مایکل' در ایالت فلوریدا واقع در جنوب شرق آمریکا تاکنون دستکم 6 تن کشته و برق حدود 950 هزار خانه قطع شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این توفان همراه با وزش بادهایی به سرعت 250 کیلومتر در ساعت فلوریدا، آلاباما، جورجیا و نورت کارولینای جنوبی را در نوردیده است.

 شدت توفان به حدی بوده که خسارت سنگینی به منازل و تاسیسات عمومی وارد کرده است و سرعت شدید باد باعث ایجاد امواج سهمگینی در سواحل دریا شده که به سمت خشکی به حرکت در آمد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در تمام ایالت فلوریدا حالت فوق العاده اعلام کرده است. اواخر شهریور نیز توفان فلورانس دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی را در نوردیده و باعث کشته شدن ده ها تن شده بود.

طوفان مایکل

یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌های تاریخ

طوفان دریایی مایکل که یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌های تاریخ که به خشکی رسیده نام گرفته، پس از برجا گذاشتن خسارات فراوان در شمال‌شرقی فلوریدا به سمت کارولینای جنوبی و شمالی در حرکت است.
این طوفان که عصر چهارشنبه به سواحل فلوریدا رسید صدها درخت را سرنگون کرد، سقف‌های بسیاری از خانه‌ها را شکافت و برخی از خانه‌های چوبی را به مشتی از الوار بدل کرد.
پس از عبور طوفان و روشن شدن هوا، تیم‌های امدادی در شمال فلوریدا ارزیابی دقیق میزان خسارات این طوفان را آغاز کردند و می‌گویند تا این لحظه دست کم شش نفر در سه ایالت جان خود را از دست داده اند.

طوفان مایکل


طوفان مایکل که گردبادهای آن با سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کردند هنگامی که خشکی رسید فقط کمی از رسیدن به قدرت یک طوفان دریایی درجه ۵ (حداکثر قدرت) فاصله داشت به همین علت هم مایکل خیلی زود خود را به بالای جدول تاریخ هواشناسی جهان رساند.
با وجود این، طوفان ساعتی پس از رسیدن به خشکی تضعیف شد و اکنون در طبقه‌بندی به گردباد استوایی تقلیل پیدا کرده و به سوی دو ایالت کارولینای جنوبی و شمالی در حرکت است.
این دو ایالت همین دو هفته پیش با طوفان مهیب فلورانس دست و پنجه نرم کردند که بخش های وسیعی از آنها را زیر آب برد و صدها هزار نفر را ناچار به تخلیه منازل خود کرد.

به لحاظ میزان قدرت و سرعت تندباد، طوفان مایکل سهمگین‌ترین طوفانی بوده که تاکنون به خاک آمریکا پا گذاشته؛ تندبادهای آن با طوفند دریایی اندرو در سال ۱۹۹۲ مقایسه شده است. 

طوفان مایکل

قدرت طوفان مایکل به حدی بود که حتی پس از رسیدن به خشکی برای چند ساعت کارشناسان قدرت آن را همچنان ۴ درجه اعلام می‌کردند؛ اتفاقی نادر؛ چرا که اکثر طوفندهای دریایی به محض رسیدن به خشکی از موتور محرکه خود (اقیانوس) جدا شده و به سرعت تضعیف می‌شوند.

شکل‌گیری و شتاب قدرت‌گیری این طوفان هم بسیاری را متعجب کرد چرا که طوفان‌های بزرگ معمولا پیش از رسیدن به خشکی هزاران کیلومتر را در اقیانوس طی می‌کنند و طی همین فرآیند قدرت می‌گیرند، به همین علت هم معمولا کارشناسان فرصت کافی برای بررسی آنها و صدور هشدارهای عمومی را پیدا می‌کنند. اما طوفان مایکل ظرف چند روز اخیر شکل گرفت، تنومند شد و با قدرتی کم نظیر به فلوریدا رسید. 

 

 

طوفان مایکل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =