۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار بی سابقه اخیر در سنگاپور شماره تلفن مستقیم خود را به رهبر کره شمالی داده است.

دیروز جمعه دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد برنامه هایش برای روز پدر (27 خرداد در آمریکا) گفت: می خواهم به کره شمالی زنگ بزنم. وی توضیح بیشتری در مورد مخاطب این تماس تلفنی نداد.

ترامپ که دیدار بی سابقه خود با رهبر کره شمالی را موفقیت آمیز می داند به خبرنگاران گفت که شماره ای در اختیار کیم جونگ اون قرار داده است تا رهبر کره شمالی بتواند مستقیم با او تماس بگیرد.

وی در فضای سبز کاخ سفید گفت: من حالا می توانم به او زنگ بزنم و او هم می تواند در صورتی که مشکلی پیش آمد به من زنگ بزند. ترامپ در مورد مخاطب تماس فردایش گفت: می خواهم با افرادی در کره شمالی و افرادم در آنجا صحبت کنم. وی توضیح بیشتری در این مورد نداد.

ترامپ و کیم 22 خرداد و پس از پایان گفت و گوهایشان در سنگاپور بیانیه مشترکی صادر کرده و بر تعهد کره شمالی برای اقدام در جهت غیرهسته ای کردن کامل شبه جزیره کره تاکید کردند. واشنگتن نیز متعهد شد که تضمین های امنیتی در اختیار پیونگ یانگ قرار دهد.

مخالفان ترامپ در حزب دمکرات با انتقاد از این بیانیه آن را کلی دانسته و معتقدند که رئیس جمهوری جمهوری رخواه آمریکا امتیازهای زیادی به کیم داده است.

ترامپ در پاسخ به خبرنگاری که وی را متهم به دفاع از عملکرد حقوق بشری کیم جونگ اون کرده بود، گفت: نمی خواهم سلاح هسته ای شما و خانواده تان را نابود کند. می خواهم روابطمان با کره شمالی خوب باشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    0 0
    همچون سرت شیره بماله