۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

برلین، پایتخت آلمان، قطب گردشگری این کشور صنعتی است. شهر برلین برای هرکسی چیزی جهت ارائه دارد: چه شما دنبال تاریخ و فرهنگ باشید و چه خواهان تجربه کردن هنرهای هیجان‌‌انگیز، موسیقی یا تفریحات شبانه، دست خالی از برلین برنمی‌گردید. شهر برلین ترکیبی از معماری‌های زیبا از اعصار مختلف بوده و شهر آکنده از هیاهوی زندگی است. در صورتی که برنامه‌هایی برای سفر به این مقصد ترتیب داده‌‌اید، ما فهرستی از بهترین کارها برای انجام دادن در برلین را گردآوری کرده‌‌ایم. در اینجا مکان‌‌های دیدنی و نقاط اصلی جالب‌ توجه برلین را خواهید یافت.

برلین دارای تاریخ شگفت‌‌انگیزی است. شهر برلین آکنده از مکان‌‌های باشکوهی از جنگ‌‌ها و نبردهای گذشته است. اگرچه بخش فراوانی از این مکان‌‌ها در طول جنگ نابود شده‌اند اما شهر با هدف حفظ تاریخ خود مجددا بنا شد. به همین دلیل، فهرست موارد دیدنی در برلین می‌‌تواند بی‌نهایت باشد. اگرچه، ما در این مطلب تعدادی از بهترین جاذبه‌های برلین را که شهرت جهانی دارند گردآوری کردیم.

۱. دروازه برندنبورگ (Brandenburg Gate)
دروازه برندنبورگ، نماد اتحاد و صلح در آلمان و اروپا به شمار می‌‌رود. این دروازه در سال ۱۷۹۱ بر پایه آکروپولیس شهر آتن ساخته شد و ۲۶ متر ارتفاع با ۶ ستون و ۵ گذرگاه دارد. این دروازه یکی از معروف‌ترین بناهای یادبود در شهر برلین است، از آن جهت که سابقا به عنوان نقطه‌ی تقسیم غرب و شرق آلمان استفاده می‌‌شده است.

این دروازه، میزبان بسیاری از رویدادهای عمده‌ی تاریخی بوده است، که یکی از آن‌ها در سال ۱۹۸۷ رخ داد، هنگامی که رئیس جمهور آمریکا، رونالد ریگان، در طول جنگ سرد خطاب به گورباچف سخنرانی کرد. ۲ سال بعد، در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹، دروازه برای عموم باز شد و برلین غربی و شرقی متحد شدند. بیش از صد هزار نفر در آن روز از دروازه دیدن کردند و همانطور که تعداد بازدیدکننده‌‌ها افزایش می‌‌یافت، دروازه برندنبورگ هم فرسوده می‌شد. به همین دلیل، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲، جهت بازسازی بسته شده بود. دروازه اکنون باز است و هرکسی می‌‌تواند رفته و در میان گذرگاه‌‌های آن به گردش بپردازد. در کنار شکوه تاریخی و وسیع این دروازه، اینجا همچنین یک محل معروف برای برگزاری جشن سال نوی میلادی است که سالانه حدود ۱ میلیون نفر به این خاطر از آن دیدن می‌کنند.

دروازه برندنبورگ (Brandenburg Gate)

دروازه برندنبورگ (Brandenburg Gate)

۲. میدان پوتسدامر پلاتس (Potsdamer Platz)
یکی از جاذبه‌های مشهور شهر برلین، بازدید از پوتسدامر پلاتس یا میدان پوتسدام است. نام این محل از روی نام شهر پوتسدام گرفته شده است و از یک زمین ویرانه در طول جنگ جهانی دوم به قطب گردشگری و کسب و کار تغییر شکل داده است.

این میدان بعد از اتحاد دو آلمان افتتاح و مجدد بنا شد و اکنون محل استقرار بسیاری از رستوران‌‌های معروف، مراکز خرید، سینماها، سالن‌‌های تئاتر و معماری‌‌های زیبا است. هنگامی که در حال بازدید هستید، چندین مکان وجود دارد که حتما باید ببینیدشان. یکی از آن‌‌ها، سریع‌ترین بالابر در اروپا است که شما را بالای برج کالهوف می‌برد. نمای شهر از آن بالا شگفت‌انگیز است، به طوری که می‌‌توانید کل خط افق شهر برلین را ببینید. به علاوه، اگر با خانواده سفر می‌‌کنید، می‌‌توانید از مرکز لگولند دیسکاوری دیدن کنید که در حدود ۴میلیون قطعه لگو دارد.

از دیگر موارد جالب و دیدنی، نخستین چراغ راهنمایی در اروپا است که در سال ۱۹۲۴ در این میدان جهت هدایت رفت و آمد ماشین‌ها و عابران نصب شد. پوتسدامر پلاتس همچنین مکانی است که در فوریه‌ی هر سال معروف‌ترین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در آن برگزار می‌‌شود. در نهایت، حتی اگر بازدید شما در طول زمستان انجام می‌‌شود، می‌‌توانید از بزرگ‌ترین سورتمه سواری در کل اروپا، بازی روی یخ، پاتیناژ روی یخ و جشن اسکی‌بازی لذت ببرید. با وجود تمام این جاذبه‌‌ها، در صورت بازدید از برلین، نباید فرصت دیدن میدان پوتسدامز پلاتس را از دست بدهید.

میدان پوتسدامر پلاتس (Potsdamer Platz)

میدان پوتسدامر پلاتس (Potsdamer Platz)

۳. ساختمان رایشس‌تاگ (Reichstag Building)
ساختمان رایشس‌تاگ، دومین مکان پربازدید در برلین است که سالانه حدود ۳ میلیون نفر را به خود جذب می‌کند. رایشس‌تاگ در سال ۱۸۹۴ افتتاح شد و تا سال ۱۹۳۳، محل اسکان شورای سلطنتی امپراطوری آلمان بود.

در آن برهه‌ی زمانی، ساختمان دچار حریق شد و طوری آسیب دید که حتی بعد از جنگ جهانی دوم نیز ساختمان مورد استفاده قرار نگرفت. در طول این مدت، جلسات پارلمان در مکان‌‌های مختلفی برگزار شد. در دهه‌ی ۶۰ میلادی، بخشی از رایشس‌تاگ مجدد مرمت شد اما تا بعد از اتحاد دو آلمان در سال۱۹۹۰ این ساختمان کاملا بازسازی نشده بود. هنگامی که در سال ۱۹۹۹ کار بازسازی آن به اتمام رسید، مجدد به مکانی برای برگزاری جلسات پارلمان مبدل شد. رایشس‌تاگ دارای یک سبک معماری منحصر به فرد است اما مشخصه‌ی اصلی آن، گنبد بالای ساختمان است. این گنبد از شیشه ساخته شده است و بازدیدکننده‌‌ها از آن قسمت می‌‌توانند اتاق‌‌های پارلمان را مشاهده کنند. این گنبد سمبل این موضوع است که مردم بالاتر از دولت قرار دارند و به همین دلیل بازدید از آن برای عموم آزاد است.

این گنبد نه تنها به عنوان یک منبع نورگیری و تهویه برای ساختمان رایشس‌تاگ عمل می‌کند، بلکه نشانگر التزام آلمان به استفاده از انرژی‌‌های تجدیدپذیر نیز هست. ساختمان دارای صفحات خورشیدی در سقف است و روشنایی بخش چشم‌گیری از رایشس‌تاگ را تامین می‌‌کند. از آن جایی که رایشس‌تاگ برای عموم باز است، راه‌‌های مختلفی برای بازدید از آن وجود دارد. شما می‌‌توانید یک تور بگیرید و حتی به جلسات علنی اعضای پارلمان گوش دهید اما این سخنان همه به زبان آلمانی خواهند بود. اگرچه، اکثریت افراد، بالا رفتن از گنبد و دیدن اتاق‌‌های پارلمان را انتخاب می‌‌کنند. این مکان به طور معمول آخر هفته‌‌ها به شدت پرازدحام است، پس ما توصیه می‌‌کنیم که در طول روزهای هفته از آن بازدید کنید.

ساختمان رایشس‌تاگ (Reichstag Building)

ساختمان رایشس‌تاگ (Reichstag Building)

۴. دیوار یادبود شهر برلین (Berlin Wall Memorial)
یکی دیگر از جاذبه‌های برلین، بازدید از دیوار یادبود شهر برلین است. دیوار تا طول۴/۱ کیلومتر کشیده شده است و نشانه‌ی تقسیم برلین به دو قسمت غربی و شرقی، تا زمان اتحاد دو آلمان در پایان دهه ۸۰ میلادی بوده است.

دیوار یادبود دارای ۳ بخش است. اولین بخش آن، یک جشنواره فضای باز است که تصاویر و موارد صوتی حول تاریخ دیوار، زمان ساخت و سپس تخریب آن را فراهم می‌‌کند. دیوار بیشتر شبیه نمود تصویری تاریخ است.

دومین بخش، مرکز اسنادی است که موارد بیشتری را از میان اسناد و حقایق مختلف، در مورد نحوه ساخت و ساز دیوار فراهم می‌‌کند. سومین بخش، کلیسای صلح و آشتی است که بازدیدکننده‌ها می‌‌توانند به طور معنوی به قربانیان دیوار و کسانی که سعی در گذشتن از آن را داشته‌اند، احترام بگذارند. تمام این ۳ بخش ارائه دهنده‌ی یک تصویر صحیح از تاریخ دیوار برلین است. بازدیدکنندگان می‌‌توانند تصمیم بگیرند که از کجا بازدید را شروع کنند و هر بخش مکمل بخش دیگر است. اگرچه، آن‌ها به طور همزمان ساخته نشده‌اند.

دیوار یادبود شهر برلین (Berlin Wall Memorial)

دیوار یادبود شهر برلین (Berlin Wall Memorial)

۵. جزیره موزه‌‌ها (Museum Island)
جزیره‌ی موزه‌‌ها به عنوان یک میراث جهانی شناخته شده از جانب سازمان یونسکو، یکی از جاذبه‌‌های برتر شهر برلین محسوب می‌‌شود. جزیره دارای ۵ موزه با آثار بدیع هنری است که هر کدام متفاوت از دیگری است. این شاهکارهای هنری نشان دهنده تاریخ شهر برلین، امپراتوری بیزانس و مصر باستان است.

۵ موزه‌های که تشکیل دهنده جزیره موزه‌‌ها می‌باشند، عبارتند از:

موزه پرگامون

موزه بوده (Bode-Museum)

موزه جدید

گالری هنری قدیمی ملی

موزه قدیمی

نخستین موزه‌ی جزیره‌ی موزه‌‌ها، موزه آلتس یا موزه قدیمی بود. این موزه در سال ۱۸۳۰ افتتاح شد و هنر عصر روشنفکری و ایده‌‌آل‌های آموزشی مشابه را پاس می‌‌دارد. بعد از ۳۰ سال، موزه نئوس یا موزه جدید افتتاح شد. نام رسمی این موزه، موزه سلطنتی پروسی است. در سال ۱۸۷۶، این دو موزه توسط آلته نشنال گالری یا گالری هنری قدیمی ملی به هم پیوستند. این سه موزه، جزیره‌ی اولیه‌ی موزه‌‌ها را پدید آوردند که این نام را در اواخر سال ۱۸۷۰ به خود گرفت. بعد از آن، موزه بوده در سال ۱۹۰۴ و به دنبال آن موزه پرگامون در سال ۱۹۳۰ افتتاح شدند.

در طول حکومت نازی‌‌ها، برنامه‌‌هایی برای ساخت مجدد وجود داشت که خوشبختانه هرگز رخ ندادند. در طول جنگ، جزیره به شدت آسیب دید و موزه‌ی جدید ویران شد. کار بازسازی بعد از جنگ جهانی دوم شروع شد اما تنها در سال ۱۹۹۹، هیئت موسسان میراث فرهنگی پروسی، یک برنامه‌ی تازه و جامع، به ویژه برای موزه‌ی جدید تدارک دید.

موزه پرگامون

موزه پرگامون سالانه حدود ۱ میلیون بازدیدکننده دارد که همین موضوع، این موزه را مبدل به معروف‌ترین موزه در برلین کرده است. کار نوسازی موزه‌ی پرگامون هنوز در جریان است و انتظار می‌‌رود که در سال ۲۰۲۵ به اتمام برسد. برنامه‌‌ریزی شده است که موزه به جای ۳ کنگره‌ی کنونی، دارای ۴ کنگره شود.

موزه بوده

موزه‌ی بوده در سال ۲۰۰۵ تکمیل شد و مجموعه‌ها و پیکره‌هایی از قرون وسطا تا اواخر قرن ۱۸ میلادی در آن نگهداری می‌شود. این موزه همچنین دارای بخش‌هایی از موزه‌ی هنر بیزانسی و مجموعه‌ی سکه‌شناسی است.

موزه جدید

این موزه که در طول جنگ جهانی دوم کاملاً ویران شده بود، رسما در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. این موزه شامل آثاری از موزه‌ی مصری، موزه‌ی ماقبل تاریخ و دوران اولیه، مجموعه‌ی پاپیروسی و مجموعه‌ی عتیقه‌های کلاسیک است. معروفیت این موزه بیشتر به خاطر وجود پیکره Nefertiti ملکه‌ی مصر باستان است که جزء یکی از پربازدیدترین بخش‌های آن به شمار می‌رود.

گالری هنری ملی قدیمی

هنگامی که گالری هنری ملی قدیمی ساخته شد، الگوی ساخت آن از روی آکروپولیس و از آتن گرفته شد و ارتفاع آن بالاتر از جزیره‌ی موزه‌‌ها قرار گرفته است. این گالری محل نگهداری آثار هنری از دوره نئوکلاسیک تا دوره رمانتیسیسم، دوره سبک بیدرمایر و همینطور سبک هنری امپرسیونیسم و هنر معاصر است.‌

گفته می‌‌شود که این گالری مکان نگهداری زیباترین پیکره‌ی ساخته شده از شاهدخت فردریکه لوئیس به دست جوهان گوتفرید شادو است. این موزه همچنین محتوی آثار هنری از هنرمندان معروفی نظیر Claude Monet، Lovis Corinth، Auguste Renoir، Karl Friedrich Schinkel و نظایر آن‌ها است.

موزه قدیمی

موزه‌ی قدیمی توسط هنرمند نامدار Karl Friedrich Schinkel طراحی شد و محل نگهداری آثار هنری قدیمی کلاسیک، از یونان باستان و امپراتوری روم و همینطور نقاشی‌‌های کلئوپاترا و سزار است. مشخصه‌ی این موزه، مجموعه‌ی هنر تمدن اتروسک است که بزرگ‌ترین مجموعه از این نوع در خارج از ایتالیا به شمار می‌‌رود. بازدیدکنندگان تنها نیاز به خرید یک بلیط دارند و می‌توانند از تمام موزه‌‌ها دیدن کنند. ورودی معمول هم ۱۸ یورو است، در حالی که بلیط با تخفیف ۹ یورو است و برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است. ما توصیه می‌‌کنیم که یک روز کامل را برای لذت بردن از زیبایی جزیره‌ی موزه‌‌ها اختصاص دهید.

اگر برای بازدید از تعدادی موزه در برلین برنامه‌‌ریزی کرده اید، به میوزیوم پاس برلین نگاهی بیندازید: بلیطی با اعتبار ۳ روزه برای ورود به بیش از ۳۰ موزه.

جزیره موزه‌‌ها (Museum Island)

جزیره موزه‌‌ها (Museum Island)

۶. کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral)
سابقه‌ی کلیسای جامع برلین به قرن ۱۵ میلادی برمی‌‌گردد. این کلیسا هم از لحاظ مذهبی و هم هنری، محلی شاخص و مهم محسوب می‌شود. کلیسا برحسب نوع پادشاهی حاکم در زمان‌‌های مختلف، ساخته و بازسازی شده است. کلیسای جامع برلین در سال ۱۸۹۳ تخریب شد، تنها به این دلیل که مجدد در سال ۱۹۰۵ ساخته شود. در طول جنگ جهانی دوم، دستخوش آسیب وسیعی شد و مرمت کامل این کلیسا در سال ۱۹۹۳ به اتمام رسید. اکنون، کلیسای جامع درخدمت جامعه پروتستان‌‌های شهر برلین است. کلیسای جامع دارای بسیاری از مکان‌‌های دیدنی است که نباید از دست داد. در میان این مکان‌‌های دیدنی، صحن اصلی کلیسا و گنبد بزرگ بالای آن و همینطور سالن‌‌های کوچک مخصوص غسل‌ تعمید و ازدواج را می‌توان نام برد. همچنین این کلیسا، محل بسیاری از رویدادها، شامل کنسرت‌‌های موسیقی است. بازدید از کلیسای جامع در طول برگزاری یک کنسرت تجربه‌‌ای باشکوه است، زیرا که آنجا محل اسکان دو گروه کر بسیار تاثیرگذار، یعنی Domkantorei و Staats und Domchor Berlin نیز به شمار می‌رود. تورهای کلیسای جامع برلین برای عموم باز هستند. شما می‌توانید تنها بازدید از کلیسای جامع را انتخاب کنید یا می‌توانید آن را همراه با سرداب و موزه ببینید.

کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral)

کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral)

۷. توپوگرافی وحشت (Topography of Terror)
توپوگرافی وحشت یکی از معروف‌ترین مکان‌های یادآور تاریخ شهر برلین است. این محل، نوعی ویترین نمایشی از وحشت واقعی است که مخالفین حکومت نازی‌ها تجربه‌اش کردند. این موزه نشان دهنده‌ی تاریخ زندانی‌ها و دستگیری‌های انجام شده توسط پلیس مخفی گشتاپو است.

در سال ۱۹۳۳، پلیس مخفی شروع به استفاده از این محل به عنوان زندانی برای محبوسین سیاسی کرد. آن‌ها این زندانیان را تحت بازجویی و شکنجه قرار دادند و سپس آن‌ها را به زندان‌ها یا بازداشتگاه اسیرها منتقل کردند. این مکان حدود ۱۵۰۰۰ مخالف نازی‌ها را به عنوان زندانی در خود جای داده بود که شامل گئورگ السر، شخصی که سعی در ترور هیتلر داشت و اعضای گروه‌های مقاومت می‌شد. سپس در سال ۱۹۸۷، نخستین جشنواره در این محل سازماندهی شد. قرار بود که این جشنواره موقتی باشد اما به قدری معروف شد که اکنون یک برنامه‌ی ثابت دائمی و از مواردی است که در صورت بازدید از برلین باید آن را دید. این مکان سالانه حدود ۱ میلیون بازدیدکننده دارد که برای دیدن تصاویر، نقاشی‌ها و سایر اسنادی به آنجا می‌روند که نشان دهنده وحشت و شکنجه تجربه شده توسط این زندانیان است. این موزه همچنین دارای طولانی ترین بخش سالم مانده از دیوار برلین در مرکز شهر است.

توپوگرافی وحشت (Topography of Terror)

توپوگرافی وحشت (Topography of Terror)

۸. گذرگاه چارلی (Checkpoint Charlie)
گذرگاه چارلی یکی دیگر از مکان‌‌های معروف جاذبه‌‌های شهر برلین است. این گذرگاه که از روی سومین حرف الفبای نظامی (ای برای آلفا، بی برای بتا و سی برای چارلی) نام‌گذاری شد، در گذشته بین آلمان شرقی و غربی، خط مرزی بوده است. این گذرگاه توسط متفقین در طول جنگ جهانی دوم مدیریت می‌شد و در سال ۱۹۶۱، تانک‌‌های ایالات متحده‌ی آمریکا و شوروی سابق در این محل با یکدیگر رویارویی داشته‌‌اند. چک پوینت چارلی همچنین به عنوان مکانی عمل می‌‌کرد که بسیاری از افراد از طریق آن سعی در فرار از برلین شرقی داشتند. امروزه سوابق و عکس‌‌های کسانی که در فرارشان ناموفق بوده و کسانی که موفق شده‌اند موجود است. این محل هنوز هم دارای بسیاری از استحکامات دفاعی اولیه و علائمی شامل علامت «شما در حال ورود به بخش آمریکایی هستید» به زبان‌‌های مختلف است. این علامت نشانه خط مرزی و نشان تقسیم شهر برلین در طول جنگ سرد بود.

امروزه عبارت «شما در حال ورود به بخش آمریکایی هستید» مشخصه‌‌ای است که باید افراد مسافرت‌ کننده در سراسر شهر برلین از آن بازدید کنند. این صحنه در بسیاری از فیلم‌‌های جاسوسی، شامل مجموعه جیمز باند گنجانده شده است.

گذرگاه چارلی (Checkpoint Charlie)

گذرگاه چارلی (Checkpoint Charlie)

۹. برج تلوزیون برلین (Berlin Television Tower)
برج تلوزیون برلین یکی از مکان‌‌هایی است که در میان تمام جاذبه‌‌های گردشگری برلین، باید حتما از آن بازدید کرد. این برج با دارا بودن ۳۶۸ متر ارتفاع، جزو ملموس‌ترین مشخصه‌های برلین به شمار رفته و یک نمای شگفت‌انگیز از شهر و ورای آن را در برابر شما می‌‌گستراند. این برج همچنین به عنوان مرتفع‌ترین ساختمان اروپا که به روی عموم باز است، شناخته می‌شود و برای آن‌هایی که خواهان لذت بردن از این نما هستند یک رستوران گردان هم دارد.

برج تلوزیون در طول دوران آلمان شرقی، در مدت تنها ۴ سال ساخته شد تا ویترین نمایش کارآمدی کمونیسم باشد. این تاریخ طولانی و جالب توجه، آن را حتی به مکان جذاب‌تری تبدیل کرده است و امروزه این برج از لحاظ ملی و بین‌المللی، نماد برلین محسوب می‌شود. جهت جلوگیری از ازدحام و زمان طولانی انتظار، پیشنهاد می‌‌کنیم که صبح زود برای خوردن یک صبحانه عالی در این برج بیدار شوید و تا شلوغ نشده از آن دیدن کنید. وضعیت آب و هوا را از قبل بررسی کنید و در صورتی که می‌دانید کدام اوقات کاملا مناسب شما هستند، از قبل رزرو را انجام دهید.

برج تلوزیون برلین (Berlin Television Tower)

برج تلوزیون برلین (Berlin Television Tower)

۱۰. کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg Palace)
کاخ شارلوتنبورگ که در یک سبک عجیب مرتبط با قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است، یادآور سلطنت باشکوه پروس در شهر برلین است. نام این کاخ از روی نام سوفی شارلوت، نخستین ملکه در پروس گذاشته شده است که عادت داشت تا روی زمین‌‌های کاخ به همراه دوست فیلسوف خود، گوتفرید ویلهلم لایبنیتز، قدم بزند. او یک هنرمند موفق بود اما جوان و در سن ۳۶ سالگی از دنیا رفت. بعد از مرگ او نام کاخ را شارلوتنبورگ گذاشتند.

این کاخ در طول جنگ دستخوش آسیب‌‌های وسیعی شد اما بعدها مجدد بنا شد و اکنون یکی از بهترین کاخ‌‌ها جهت بازدید در برلین است. این کاخ، اتاق‌‌های مختلف مزین به طلا دارد که بیانگر شکوه سلطنتی است. بازدیدکننده‌ها می‌توانند اتاق‌‌های دکوربندی شده با ظروف چینی و نقره، به همراه مقبره‌ی ملکه لوئیس، خانه چای کلاه‌فرنگی و خانه ییلاقی ناپلی، یعنی عمارت جدید را مشاهده کنند.

این کاخ بازدیدکننده‌های فراوانی را به خود جذب می‌‌کند و حتی محل سکونت رئیس جمهور آلمان از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در طول تجدید ساخت کاخ بیلیوو بوده است. امروزه، شما می‌‌توانید کنسرت‌‌ها و شام‌های ضیافتی جالب، همراه با ارکستر محلی برلین، جشن تولد کودکان و یک بازار آرام کریسمس در طول فصل جشنواره را در این محل پیدا کنید.

کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg Palace)

کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg Palace)

۱۱. گندارمن مارکت (Gendarmenmarkt)
گفته می‌‌شود که گندارمن مارکت یکی از زیباترین میادین عمومی در برلین و حتی در شمال آلپ می‌باشد. میدان دارای چندین ساختمان تاریخی، شامل دو کلیسای پروتستان‌‌ها و لوترکینگ‌‌های فرانسوی و همینطور تئاتر کونزرتائوس برلین است. این مکان در قرن ۱۷ میلادی توسط فردریش یکم برای پروتستان‌های فرانسوی پناهنده از فرانسه ساخته شد. نام آن برگرفته از گردان فرانسوی «Gens d'armes» به معنای مردان در جنگ است و در طول جنگ جهانی دوم آسیب دید. در طول دهه ۷۰ میلادی، برلین شرقی آن را مجدد بنا کرد و نام آن را به Platz der Akademie تغییر داد. اگرچه، بعد از اتحاد مجدد دو آلمان این محل نام اصلی خود را در سال ۱۹۹۱ پس گرفت.

این میدان میزبان بسیاری از رویدادهای سالانه، شامل مجموعه‌‌ای از کنسرت‌‌های موسیقی کلاسیک در فضای باز در طول تابستان و یک بازار کریسمس با دکه‌‌های چوبی کوچک و اقلام سنتی دست‌ساز و غذاهای جشنواره‌ای است.

گندارمن مارکت (Gendarmenmarkt)

گندارمن مارکت (Gendarmenmarkt)

۱۲. موزه یهودی‌‌ها (The Jewish Museum)
موزه یهودی‌‌ها در شهر برلین، جهت نمایش ویترین تاریخ و فرهنگ مردم یهودی در آلمان در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌‌های یهودی در اروپا، با ۳ ساختمان طراحی شده توسط دانیل لیبسکایند است. او این ساختمان‌‌ها را طراحی کرد و آن‌ها را «در میان مرزها» نامید تا منعکس کننده‌ی تاریخی باشد که مردم یهودی در آلمان داشته‌‌اند. موزه دارای مجموعه وسیعی از اسناد، تصاویر، کتابخانه‌‌ها و بایگانی‌‌ها و همینطور وقایع فراموش‌ ناشدنی حول تاریخ یهود است. موزه شامل جشنواره‌‌ای دائمی و همینطور موقتی است که از زمان افتتاح، سالانه در حدود ۱ میلیون نفر را جذب کرده است و این امر سبب شده است که به یکی از پربازدیدترین موزه‌های آلمان تبدیل شود.

موزه یهودی‌‌ها (The Jewish Museum)

موزه یهودی‌‌ها (The Jewish Museum)

۱۳. پارک تیرگاردن (Grosser Tiergarten)
پارک تیرگاردن یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌‌های عمومی در شهر برلین است. این پارک با داشتن ۲۰۰ هکتار زمین، پارک مرکزی برلین به شمار می‌رود. این پارک مکانی برای استراحت افراد و لذت بردن از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در هر فصلی است و نقش مثبتی در شرایط جوی برلین ایفا می‌‌کند. این پارک در اواخر قرن ۱۷ میلادی ساخته شد اما برحسب شرایط حکومتی تحت طراحی‌‌های مجدد و مختلف قرار گرفت. در طول جنگ جهانی دوم به طور وسیعی آسیب دید اما همچنین در طول بحران زغال سنگ در زمستان سال ۱۹۴۵ در معرض جنگل زدایی قرار گرفت. بعد از این وقایع، در سال ۱۹۴۹، از جانب ساکنین آلمانی مجدد درختکاری در آن انجام گرفت.

امروزه، پارک دارای بسیاری از موسسات دولتی نظیر محل اسکان رئیس جمهور و بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان فدرال) است. همچنین دارای پیکره‌‌های مختلف معروفی است که نمایانگر تاریخ پروس است. اگر به دنبال یک مکان دلپذیر برای گذراندن روز و گردش دسته‌جمعی هستید، حتما باید از این پارک دیدن کنید.

پارک تیرگاردن (Grosser Tiergarten)

پارک تیرگاردن (Grosser Tiergarten)

۱۴. باغ وحش شهربرلین (Berlin Zoo)
باغ وحش برلین که با عنوان Elefantentor هم شناخته می‌‌شود، در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و اکنون قدیمی‌ترین باغ وحش آلمان، با مجموعه‌‌ای از حیوانات معروف دنیا محسوب می‌شود. این باغ‌ وحش دارای بیش از ۲۵۰۰۰ حیوان از میان حدود ۲۰۰۰ گونه است. آکواریومی را که می‌توان به صورت مجزا از آن بازدید کرد، حدود ۱۳۰۰۰ آبزی را در مخازن شیشه‌‌ای جای داده است. از زمان پیدایش، چندین بار طراحی مجدد شده است و در طول جنگ جهانی دوم، از میان ۳۷۰۰ حیوان، تنها ۹۱ تن از آن‌ها جان سالم به در بردند. اگر خواهان یک روز گرم و صمیمی همراه با خانواده خود هستید، باید از باغ وحش برلین دیدن نمایید.

باغ وحش شهربرلین (Berlin Zoo)

باغ وحش شهربرلین (Berlin Zoo)

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =