باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه مصمم است توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست با وزرای خارجه کشورهای اروپایی و ایران گفت: اتحادیه اروپا مصمم است توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند. این توافق برای امنیت ما و امنیت منطقه حیاتی است.

موگرینی گفت: من امروز در بروکسل وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس را گرد هم آورده ام تا نخستین گفتگو‌ها در سطح وزرای امور خارجه پس از تصمیم ترامپ را داشته باشیم و ببینیم چه اقداماتی در سطح اروپا و در سطح ملی می‌توانیم برای محافظت از سرمایه گذاری هایمان و همچنین تضمین تداوم توافق (هسته‌ای ایران) انجام دهیم. پس از این گفتگو‌ها ما با ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار می‌کنیم که امروز به ما در بروکسل ملحق شده است. من می‌خواهم از ایشان به خاطر سفرش به اینجا تشکر کنم. او پیش از این به مسکو و پکن سفر کرده است؛ آن‌ها نیز جزو گروه اجراکنندگان برجام هستند؛ ما با وی در مورد چگونگی هماهنگ کردن اقداماتمان برای حفظ توافق و اجرای آن گفتگو خواهیم کرد. من معتقدم امروز جلسات مهمی خواهیم داشت. من خودم با آقای ظریف امروز صبح دیدار کردم. ما جلسه بسیار مفیدی داشتیم. من فکر می‌کنم شما می‌توانید انتظار یک جلسه کاری را داشته باشید.

موگرینی افزود: یک نکته کاملاً قطعی است: اتحادیه اروپا مصمم است که این توافق را حفظ کند. این توافق بخش مهمی از ساختار جهانی منع تکثیر (سلاح هسته ای) است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =