اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی محلات شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی محلات شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،سیاوش رشته دراز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: این اعتبار از محل سکونت گاههای غیر رسمی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران زیر نظر اداره عمران و بهسازی شهری زیر مجموعه وزارت راه و شهر سازی تامین شده است.

رشته دراز ادامه داد : پروژه های در دست اقدام از این اعتبارات محدوده شرف آباده ها که بهسازی معابر آسفالت این محله با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال ، بهسازی و آسفالت محلات بلهزار و مهریان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال که روز گذشته کلنگ زنی شد و نماینده محترم بویراحمد در مراسم کلنگ زنی برای دریافت ۱۰ میلیارد ریال دیگر جهت این پروژه قول مساعد دادند .

وی با بیان اینکه برای دریافت این اعتبارات نماینده بویراحمد و دنا در مجلبس شورای اسلامی نهایت همکاری را داشته اند بیان کرد: چندین مرتبه به همراه آقای زارعی و مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان جهت پی گیری و دریافت اعتبارات به شرکت بازآفرینی شهری مراجعه کردیم .

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان ادامه داد : سال گذشته در همین زمینه ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کردیم و امسال تا الان اعتبار دریافت شده در این زمینه ۱۰۰ میلیارد جهت کل استان بوده است.

وی ادامه داد : این اعتبارات برای محدوده هایی که جز بازآفرینی شهری هستند در نظر گرفته شده است که برای محلات اکبرآباد ، مهریان ، بلهزار، شرف آبادها دولت آباد و بن سنجان از این اعتبارات جهت بهسازی و آسفالت معابر هزینه خواهد شد .

سیاوش رشته دراز اضافه کرد: در خصوص ورود به بافت جهت نوسازی بافت های فرسوده ، تسهیلات بانکی از طریق مراجعه متقاضیان به اداره عمران و بهسازی شهری استان و معرفی به بانک انجام خواهد شد.

رشته دراز مبلغ تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت های فرسوده را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: امسال برای استان مجوز ۲۰۰ فقره وام دریافت کردیم که در بافت های فرسوده به متقاضیان واگذار می شود .

وی در ادامه افزود: کسانی که قصد تخریب منازل خود را دارند می توانند از تسهیلات ودیعه مسکن جهت رهن منازل اجاره ای استفاده کنند که این تسهیلات برای یاسوج مرکز استان ۲۰۰ میلیون ریال و برای دیگر شهرهای استان ۱۵۰ میلیون ریال است .

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان در ادامه با احداث مدرسه ۶ کلاسه محله مهریان اشاره کرد و گفت : عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه محله مهریان یاسوج با استفاده از اعتبارات سکونت گاههای غیر رسمی سال گذشته انجام شد که این طرح تا کنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال نصب اسکلت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =