آمار مسمومان با قارچ در آذربایجان‌غربی به ۷۱ نفر رسید

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی از مسمومیت ۷۱ نفر بر اثر مصرف قارچ در استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، باقر بهرامی رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۷۱ نفر در استان بر اثر مصرف قارچ خود رو که در طبیعت بدنبال بارشهای بهاری رشد کرده اند دچار مسمومیت شده اند .

وی افزود : از این ۷۱ نفر ۴۱ نفر در مراکز درمانی استان درمان و ترخیص شده اند و تعداد ۳۰ نفر فعلا جهت ادامه درمان بستری هستند.

وی اظهار کرد: دو نفر از این ۳۰ نفر بستری کاندید پیوند کبد بودند که جهت ادامه درمان به شیراز اعزام شده اند.

بهرامی ادامه داد : قارچهای سمی در طبیعت وجود دارد که تشخیص آنها از قارچهای خوراکی برای افراد عادی مشکل است لذا مصرف قارچهای رشد کرده در مزارع ، دشت ، صحرا به هیچ وجه توصیه نمی شود و مردم عزیز می توانند از قارچهای پرورشی بسته بندی شده استفاده نمایند.

وی در خصوص علائم مسمومیت با قارچها گفت : بیشتر قارچهای سمی رشد کرده در طبیعت باعث ایجاد علائمی مثل : دردمعده ، تعریق ، گرگرفتگی ، استفراغ ، اسهال ، تب بالا ، ضربان نامنظم قلب ، کاهش فشارخون ، سردرد ، سرگیجه ، ضعف و بی حالی ، غش ، تاری دید ، مشکلات تنفسی ، توهم ، هذیان ، تشنج ، کما و حتی مرگ می شود که متاسفانه تا امروز ۸ نفر بر اثر مسمومیت با قارچهای سمی در کشورمان جانشان را از دست داده اند.

بهرامی تصریح کرد: از بدترین عارضه های مسمومیت با قارچهای سمی آسیب به کبد و کلیه ها است که اگر بموقع درمان نشود می تواند منجر به مرگ شود، لذا اکیدا به همشهریان و هم استانیهای عزیز توصیه می کنیم که از مصرف قارچهای خودرو در طبیعت خودداری نمایند .

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =