بازدید ۳ ساعته خبرنگاران از محلات محروم شهر شیراز

«خبرجنوب» نوشت: بعدازظهر دیروز خبرنگاران حوزه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در قالب تور گردشگری از محلات محروم این حوزه بازدید به عمل آوردند.

در اين بازديد 3 ساعته فرمانده ناحيه بقيه الله (عج) شيراز پيرامون طرح محروميت زدايي كه در سال جاري در دستور كار سپاه فجر استان است، توضيح داد.

سرهنگ محمد جعفر دوستدار با بيان اين كه خدمت رساني به 15 محله محروم در شيراز مدنظر است، ‌افزود: از اين 15 محله 9 محله شامل سنگ سياه، كوزه گري، ده پياله، ‌شيخ علي چوپان،‌ مهدي آباد، كروني و ... در محدوده جغرافيايي سپاه ناحيه بقيه ا... (عج) شيراز قرار گرفته و براي اين منظور در قسمت عمراني بودجه هايي اختصاص داده شده و استارت كار زده شده است.

در حوزه امور غير عمراني شامل توزيع سبد معيشتي كالا، لوازم تحرير، جهيزيه، سبد ورزشي، كمك به تجهيزات مدارس و مساجد، ‌تهيه و توزيع البسه و غيره نيز مبلغي بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون تومان اختصاص داده شده كه اميدواريم صد درصد اين اعتبارات تامين شود تا بتوانيم كمك هاي ويژه اي به نيازمندان ارايه دهيم.

اين مقام سپاهي در مورد كارهاي عمراني شامل احداث و تكميل مسجد، ساخت منزل براي محرومان، مرمت منازل،‌ انشعابات فاضلاب خانه هاي محلات، آبرساني به منازل، تامين زمين ورزش روباز، احداث خانه عالم، احداث كارگاه هاي اشتغالزايي، ‌احداث و تكميل كانون ترك اعتياد و غيره كه در دستور كار است نيز گفت: سپاه از اين برنامه ها دو هدف را دنبال مي كند؛ اول كمك به ديگر مسئولان براي توجه بيشتر به نيازهاي مردم و خدمت رساني به آن ها و دوم همراهي با مسئولان شهري كه زمينه بيشتري براي آسايش مردم محروم اين محلات فراهم آورند، ضمن اين كه هم اكنون مانع ساخت سرپناه براي محرومان تامين زمين است كه اميدواريم اين مساله به اضافه تامين زمين براي احداث سالن هاي ورزشي حل گردد.

گزارش خبرنگار ما مي افزايد، قبل از عزيمت به اين محلات،‌ فرمانده سپاه ناحيه بقيه ا... (عج) شيراز از برگزاري نمايشگاه «راه هاي ميانبر» به مدت 3 روز در شيراز خبر داد.

سرهنگ دوستدار مناسبت برگزاري اين نمايشگاه را روز جهاني مسجد كه همه ساله در 31 مرداد ماه برپا مي شود ذكر كرد و افزود: در سال 1248 مسجدالقصي توسط صهيونيست ها به آتش كشيده و به پيشنهاد ايران اين روز به نام روز مسجد نام گذاري شد.

وي اضافه كرد: از چند سال قبل ناحيه سپاه بقيه ا... (عج) شيراز اين روز را گرامي مي دارد و امسال به پيشنهاد دوستان اتاق هيات انديشه ورز ناحيه نمايشگاه «راه هاي ميانبر» به مدت سه روز از شنبه تا دوشنبه 28،‌27 و 29 مرداد ماه در مسجد تاريخي مشير واقع در محله سنگ سياه برگزار مي شود. هدف از برپايي اين نمايشگاه ترويج گفتمان مسجد محور با ارايه الگوهاي موفق به مساجد شيراز و استان و توجه دادن نگاه ها به سمت مسجد با عنوان نسخه شفا بخش و توجه به كارهاي مسجد طراحي شده است.

به گفته سرهنگ دوستدار، براي شركت در اين نمايشگاه از مساجد برتر كشور از قبيل مسجد صنعتگران مشهد، ‌مشيري تهران،‌ امام حسين (ع) جهرم و ديگر مساجد و مجموعه طليعه ظهور از اهواز به اضافه توليد محتواي برتر در حوزه مسجد دعوت شده است و تلاش بر اين است كه انتقال تجربه ها اتفاق بيفتد. در حاشيه اين نمايشگاه نيز كارگاه هاي مختلفي به عنوان خلاقيت در مسجد، دولت محله، مدرسه در مسجد و مديريت مسجد برپا مي گردد و از فعالان عرصه مسجد تقدير و تجليل مي شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =