تسنیم نوشت: مدیرکل دیوان محاسبات کردستان دلایل تخلف مدیران در استان را تشریح کرد.

مراد محمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دهگلان که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی شهید مطهری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کار دیوان محاسبات اداری، نظارت مستمر مالی به منظور پاسداری از بیت‌المال است.

وی گفت: یکی از رویکردهای دیوان محاسبات اداری، پیشگیری و برخورد مقتدرانه با تخلفات اداری است که می‌تواند نمونه بارز امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.

بازداشت متهم

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان با اشاره به دلایل تخلفات در دستگاه‌های اجرایی و یکی از آسیب‌های جدی در این حوزه، تصریح کرد: عدم آشنایی با قوانین و مقررات که دلیل اصلی آن تعدد قوانین است باعث شده که بسیاری از مدیران ما اطلاعات قانونی نداشته باشند و لازم است که آموزش داده شوند.

وی بخش دوم آسیب را مصلحت‌اندیشی مدیران دانست و ادامه داد: مدیران می‌دانند که خلاف قانون انجام می‌دهند اما مصلحت‌اندیشی می‌کنند اما در اینجا به مدیران اعلام می‌کنم در هیچ حالتی، مدیر اجازه مصلحت‌اندیشی ندارد و قانون مرجع مصلحت‌اندیشی است.

محمدی بخشی دیگر از تخلفات را "تخلفات سازمان‌یافته" عنوان کرد و افزود: دیوان محاسبات با اقتدار با این نوع تخلف هم برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه عدالت در مساوی بودن نیست، اظهار کرد: قبول داریم در جامعه مشکلات وجود دارد، اما انتظار داریم که وقتی از مدیری سوالی می‌پرسند به عنوان مدیر تخصصی پاسخ دهد نه به صورت عامیانه.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان به تخلفات عمده در استان اشاره کرد و گفت: سامانه ثبت معاملات باهدف ایجاد شفافیت طراحی شده و باید معامله بیشتر از دو میلیون تومان در این سامانه ثبت شود اما معمولاً این کار صورت نمی‌گیرد و بخش زیادی از تخلفات به علت "عدم ثبت معاملات در سامانه" و بی‌توجهی و حساس نبودن به بیت‌المال است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اضافه کرد: تعداد زیادی بازنشسته در ادارات استان وجود دارند و چون ادارات پاداش بازنشستگی آنان را پرداخت نکرده، همچنان مشغول فعالیتند.

وی با اشاره به دیگر تخلفات صورت گرفته در استان اذعان کرد: زمین‌خواری بخشی از مشکلات موجود در کردستان است و هر کسی بتواند، سعی می‌کند این کار را انجام دهد.

محمدی عدم نظارت موثر بر اجرای طرح‌های عمرانی در قرارداد با پیمانکاران را از دیگر تخلفات عنوان کرد و افزود: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم اعتبارات عمرانی را به همه دستگاه‌ها ندهند بلکه به دستگاه‌هایی که توان اجرای طرح را ندارند، اعتبار اختصاص بدهند.

وی با بیان اینکه "اختلاس، سوءاستفاده از اموال و موقعیت" از جرائم استان کردستان است، اظهار کرد: مطمئن باشید همه دستگاه‌های نظارتی، اهتمامشان نظارت بر تخلفات دستگاه‌ها و حل آنهاست.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: بی‌تفاوت از کنار برخورد با تخلفات نگذرید، چرا که همه در پیشگاه خدا و مردم مسئولیم.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =