۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید در تلاش برای مبرا کردن عربستان سعودی در مسئله جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی منتقد عربستان اعلام کرد: ممکن است قاتلان سرکش باعث ناپدید شدن خاشقجی شده باشند، نه مقامات سعودی.

به گزارش هیل، ترامپ در این خصوص گفت: «چه کسی می داند، من این گونه فکر می کنم که شاید قاتلان سرکش این کار را کرده باشند.»

ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرد که هیچ سندی برای اثبات ادعایش ارائه نکرد و فقط گفت در مکالمه ای که با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی داشته به این نتیجه رسیده است.

قاتلان خاشقچی از دیدگاه ترامپ!

دونالد ترامپ اعلام کرد: ملک سلمان کاملا اتهامات درباره اینکه عربستان سعودی در ناپدید شدن خاشقجی نقش داشته را تکذیب کرد. او به شدت این مسئله را تکذیب کرد.

این خبرنگار منتقد سعودی در تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه اعلام کرده اند که وی در کنسولگری عربستان مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته و در همانجا به قتل رسیده است.

همچنین پیش از این گزارش شده بود که 15 مقام سعودی پیش از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، وارد ترکیه شده بودند و پس از ناپدید شدن این خبرنگار ترکیه را ترک کرده اند.

دونالد ترامپ در حالی به حمایت از عربستان پرداخته است که پیش از این گفته بود در صورتی که مشخص شود این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است، مجازات سختی در انتظار عربستان سعودی خواهد بود. ریاض هم در واکنش به آن گفته بود پادشاه سعودی به هرگونه اقدام علیه این کشور با واکنشی شدیدتر پاسخ خواهد داد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    11 0
    مقصودش از سرکش همان خود سر است؟
    • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      1 0
      شایدم سرخود. چه تفاوتی انسانی اینجا کشته شده است انسانیت اینجا مرده است
  • بدون نام ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    5 1
    با پولي كه عربستان خرج مي كنه با اين نكبت هيچ كس كاري نداره
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    1 0
    شصت و پنج ساله که کل دنیا از جمله کشور ایران گرفتار سیاستهای امریکاست سوال اینجاست چرا حقوق بشر و انسانیت دموکراسی و غیره تا وقتی خوبه که در راستای منافع آمریکا باشه؟ مثل همین ماجرا چون امریکا قراردادهای شیرین تسلیحاتی با عربستان داره حقوق بشر در حد کشک تنزل کرده.