دبیر همایش استانی بررسی چالش‌های فضای مجازی با رویکرد فرهنگی، هنری و آموزشی، گفت: هدف اصلی این همایش آگاه‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های فضای مجازی و استفاده درست از این امکان نوین است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، رضا قاسم‌پور دبیر همایش استانی بررسی چالش‌های فضای مجازی با رویکرد فرهنگی، هنری، و آموزشی،در گفتگویی اظهار داشت: این همایش در سه روز پایانی فروردین 97 توسط هنرستان هنرهای زیبا پسران زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گسترش، تنوع و تاثیر روزافزون تکنولوژی و فضاهای مجازی در زندگی خانواده‌های ایرانی، گفت: اهداف این همایش شناخت بهینه فرصت‌ها و تهدیدها فضای مجازی، رابطه حقوق شهروندی و فضای مجازی، و استفاده درست و مفید دانش‌آموزان از این فضا است.

قاسم پور همچنین با بیان آمار بالای جرایم اینترنتی و بزه‌های مجازی در بین نوجوانان و جوانان، و آسیب دیدن نهاد خانواده‌ها از این مسئله، افزود: امروزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری بهترین راه مبارزه با این خطرات و چالش‌ها هستند.

دبیر همایش استانی بررسی چالش‌های فضای مجازی در ادامه با تاکید بر رویکرد فرهنگی، هنری و آموزشی همایش، خاطرنشان کرد: محورهای این همایش در بعد الف) فرهنگی و هنری: ارائه آثار هنری در بخش مسابقه شامل عکاسی، عکاسی با موبایل، انیمیشن، فیلم کوتاه، تئاتر؛ و در بعد ب) آموزشی و مشاوره: بررسی تهدیدها و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی توسط کارشناسان پلیس فتا و دادگستری، و برگزاری وورک‌شاپ‌ها است.

گفتنی است این همایش با همکاری استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، و اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان و ناحیه دو برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =