۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

مردم با سختی‌ها و گرانی‌ها می‌سازند اما وقتی ببینند عده‌ای حق ملت را پایمال می‌کنند این مسئله به اعتمادشان آسیب می‌زند. شفاف‌سازی باید به همه حوزه‌ها نیز تسری پیدا کند تا آرامش روانی به جامعه برگردد.

محمدتقی رهبر*

امروز جو روانی بسیار نامطلوبی در جامعه وجود دارد، افراد به هم می رسند و می‌پرسند «اوضاع چه طور می شود؟» اوضاع  و احوال اقتصادی، عرصه زندگی و تأمین معیشت را برای مردم سخت کرده است اما آنچه بیشتر خاطر مردم را مکدر می کند اخبار مربوط به فساد اداری و مالی است.

وجود چنین حالت انتظاری در جامعه اتفاق خوبی محسوب نمی شود، اگر اوضاع و احوال داخلی را درست نکنیم، در مقابل دشمن می خواهیم چه کار کنیم؟ همواره صحبت می شود که باید جلوی فساد، مفسد، اختلاس و پرونده های تخلف اقتصادی گرفته شود. دستگاه های مربوطه هم خبرهایی می دهند اما چند ماه می گذرد و مردم از عاقبت برخورد با متخلف و مفسد اطلاعی کسب نمی کنند. بعد از مدتی هم گرد فراموشی روی موضوع را می گیرد و دائم این اتفاق به اشکال مختلف تکرار می شود.

مردم برای هرگونه فداکاری و دفاع از کشور و نظام آمادگی دارند اما دستگاه حاکمه شامل سه قوه و دیگر ارکان باید به انتظار آنها پاسخ دهند، جلوی مفسدان و سوءاستفاده ها را بگیرند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند. اگر این اتفاق نیفتد، جو روانی در جامعه تشدید می شود. برای آرامش بخشی به مردم باید انقلابی عمل کرد.

«روحیه انقلابی» حلقه مفقوده در مبارزه با فساد است. انقلابی گری به معنای آشوب و شلوغ کردن نیست بلکه به معنای محکم، استوار، صریح، قاطع و بدون رودربایسی عمل کردن است. جای این روحیه در برخورد با مفسدان در دستگاه های متولی خالی است. متأسفانه روح انقلابی گری در دستگاه های ما ضعیف شده است.

امیر المومنین(ع) وقتی به خلافت رسید اعلام کرد «اگر بیت المال در خانه هر کسی رفته و قواله هر زنی شده باشد، آن را برمی گردانم». امروز به مشی امیرالمومنین نیاز داریم، اگر نکنیم. حق مردم را ضایع و جو روانی را در جامعه خراب تر کردیم.

مردم با سختی ها و گرانی ها می سازند اما وقتی ببیند عده ای حق ملت را پایمال می کنند این مسئله به اعتمادشان آسیب می زند.  البته دولت گام هایی برای شفاف سازی در بخش سکه و ارز برداشته است اما شفاف سازی باید به حوزه های دیگر همچون حقوق نجومی، فاصله های حقوقی و برخورد با اختلاس گران نیز تسری پیدا کند تا آرامش روانی به جامعه بر می گردد.

عامه مردم هستند که موقع نیاز می ایستند، جهاد می کنند و می جنگند. باید خواص زیاده خواه را قربانی کرد تا عامه مردم آرامش پیدا کنند.

* عضو جامعه روحانیت مبارز تهران

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    11 3
    الحمداله فقط در دولت فساد است سایر نهادها معصومند
  • شهلا A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    16 0
    قربانی کردن یعنی چه یعنی اینها بی گناهند ولی ما با قربانی کردن آنها می خواهیم جامعه را به آرامش برسانیم چرا نمی گویید باید مجازاتشان کنیم.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
      3 0
      از این کار ها هم که زیاد کردین
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    9 8
    به عمل کار برآید، به سخندانی نیست حاج‌آقا. کاش شما خود پیش قدم شوید و منابع مالی و درآمدی اعضا جامعه روحانیت مبارز را شفاف‌سازی می‌فرمودید. مردم هنوز که هنوز است چشم امید به روحانیت منزه و متقی دارند که رافع مشکلات باشند و الگوی زندگی و سلوک صحیح.
  • تقی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    1 0
    تمام انقلاب برای این بود که خواص نداشته باشیم ...
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    0 0
    تااقایان به خودحق میدهندجامعه رابه دسته عام و خاص تقسیم کنند عدالت و پیشرفتی حاصل نخواهدشد.یادتان باشدانسانها به دانش وتقوابایدسنجیده شوند نه به لباس وپست ومقام.