۲ سال زندان برای متهم رسوایی جنسی نوبل ادبیات

ژان کلود آرنو عکاس فرانسوی که ماجرای رسوایی جنسی او در نهایت به لغو شدن و به تعویق افتادن اعطای جایزه نوبل ادبیات انجامید، به زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دادگاهی در سوئد ژان کلود آرنو عکاس ۷۲ ساله فرانسوی را به ۲ سال زندان محکوم کرد. این هنرمند متهم به تجاوز جنسی شده بود.

آرنو در سوئد چهره‌ای شناخته شده و همسر یکی از اعضای اصلی پیشین آکادمی نوبل است. ماجرای رسوایی جنسی او باعث به وجود آمدن بحرانی شد که در نهایت به استعفای جمعی از اعضای آکادمی و لغو اعطای جایزه نوبل انجامید.

دادگاهی در استکهلم اعلام کرد که آرنو در اتهام تجاوز جنسی گناهکار است و علاوه بر گذراندن دو سال در زندان باید مبلغ ۱۲ هزار دلار جریمه نیز پرداخت کند.

ژان کلود آرنو

اواخر سال ۲۰۱۷ تعدادی زن با پیروی از هشتگ «MeToo» در یک روزنامه سوئدی اتهاماتی را علیه آرنو مطرح کردند و این موضوع سبب شد، تحقیقاتی در این زمینه آغاز شود. بسیاری از این زنان اعلام کرده بودند که آرنو در مکان‌هایی متعلق به آکادمی نوبل آن‌ها را مورد آزار قرار داده است.

این ماجرا در کنار اتهاماتی درباره درز کردن نام برنده جایزه نوبل پیش از اعلام رسمی سبب اختلاف میان اعضای باقیمانده و استعفای تعدادی از آن‌ها از جمله سارا دانیوس رئیس آکادمی شد. این در حالی است که در قانون آکادمی امکان استعفا برای اعضا وجود ندارد و آن‌ها مادام‌العمر عضو می‌شوند، هر چند که آن‌ها می‌توانند هنگام عضویت فعالیتی نداشته باشند.

منبع:‌ بی‌بی‌سی / ۱ اکتبر

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =