مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم گفت: 78 هزار تن معادل 10 درصد جمعیت بیمه شده این استان طی سال گذشته از خدمات بیمارستانی استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، داود علیمحمدی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی از 19 تا 25 تیرماه اظهار داشت: در همین مدت 66 هزار تن در 9 بیمارستان قم که طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند و 12 هزار تن در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شدند.
جمعیت استان قم در سرشماری سال 95، یک میلیون و 292 هزار و 283 تن اعلام شده است که تعداد 95.2 درصد در مناطق شهری و 4.8 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند و همچنین حدود 49 درصد از جمعیت این استان را زنان و 51 درصد را مردان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به این که تامین اجتماعی استان قم در 2 حوزه بیمه ای و درمانی خدمات ارائه می کند گفت: در قم 881 مرکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند و یک بیمارستان امام رضا(ع) و سه مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی است که خدمات درمانی به مردم ارائه می کند.
وی افزود: در سال گذشته 296 میلیارد تومان توسط مراکز طرف قرارداد و 705 میلیارد تومان توسط بیمارستان و مراکز درمانی تامین اجتماعی قم خدمات به بیمه شدگان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته پنج میلیون و 800 مرتبه به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی و 2 میلیون و 200 مرتبه به مراکز تامین اجتماعی قم مراجعه شده است.
وی با بیان این که در سال گذشته 25 هزار نسخه برای بیماران صعب العلاج صادر شده است گفت: این تعداد نسخه، 28 میلیارد تومان هزینه در برداشته که از سوی تامین اجتماعی قم پرداخت شده است.
وی ادامه داد: با کمبود منابع مالی که در اختیار داریم، خدمات رسانی به بیماران صعب العلاج در اولویت است.
وی از صدور نسخه های الکترونیکی خبر داد و گفت: در سال گذشته یک میلیون و 200 نسخه الکترونیکی صادر شد که این امر منجربه استفاده از خدمات تامین اجتماعی بدون استفاده از برگه های دفترچه های درمان گردید.
علیمحمدی همچنین با اشاره به خدمات سیستم ارجاع گفت: در این سیستم بیمار با تشکیل پرونده به صورت الکترونیکی در مرحله اول به پزشک عمومی و بعد در صورت نیاز به پزشک تخصصی ارجاع داده می شود که سال گذشته از این طریق 11 درصد از جمعیت بیمه شدگان ارجاع داده شده است.
57 درصد جمعیت استان قم که شامل 750 هزار تن می شود زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =