۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
نپال قبله بوداییان جهان

چه بخاطر دیدن قله اورست باشد یا رفتن به معابد مختلف بودایی ها ، نپال همیشه برای بسیاری از علاقه مندان به سفر مقصد ‏مهمی بوده است. این کشور که در امتداد کوههای هیمالایا بین چین و هند در جنوب آسیا واقع شده است. نپال طبیعت متفاوتی ‏دارد شما می توانید قله های پوشیده از برف را در نقطه ای از این کشور ببینید در حالیکه در قسمتی دیگر جنگل های گرمسیری ‏و معتدل وجود دارد. این کشور تعداد زیادی معبد دارد که بسیاری از آنها قدمت چند صد ساله دارند همچنین در قسمت هایی از این ‏کشور نیز جشن های رنگارنگ گوناگونی برگزار می شود.

نِپال کشوری در آسیا واقع در شمال هندوستان و پایتخت آن کاتماندو است. جمعیت نپال حدود ۲۹میلیون نفر و زبان رسمی آن نپالی است. واحد پول این کشور روپیه نپال است و تنها با چین و هند همسایه است.

بیشتر محدودهٔ نپال بر روی رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار گرفته و شمال این کشور هشت قله از ۱۴ قله بلند جهان را در خود جای داده که یکی از آن‌ها بلندترین کوه جهان یعنی قله اورست است. جنوب کشور مرطوب و حاصلخیز است و جمعیت زیادی را در خود جای داده‌است.

مردم نپال اغلب پیرو آیین هندو هستند. از نگاه ظاهری تفاوت چندانی بین نپالی‌ها و مردمان شمال شرق هند وجود ندارد.

اکثر بودایی‌ها در پایتخت زندگی می‌کنند که بزرگ‌ترین معبد آن‌ها «شمبو» نیز در پایتخت قرار دارد که با کمک کشور چین و ژاپن بر بالای کوهی ساخته شده‌است. ژاپنی‌ها بدون دریافت هر گونه وجهی خیابان‌های اصلی، ترمینال و برخی بناهای دیگر را در پایتخت نپال ساخته‌اند.

اکثر مسلمانان در شهری به نام نیپاگنج (که در مرز هند در جنوب واقع است) ساکن هستند. گروهی از مسلمانان نیز در شهری به نام جنکپور ساکنند.

دربارهٔ زادگاه بودا و وجود تاریخی این شخصیت اختلاف نظر وجود دارد. اما نپالی‌ها و یونسکو، شاخه فرهنگی سازمان ملل متحد، لومبینی، شهری در نپال را محل تولد بودا می‌دانند و دولت نپال تصمیم گرفته‌است این محل را قبله‌ای برای بودایی‌های جهان کند.

 

 

لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =