مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم معارفه خزانه‌دار جدید این بنیاد گفت: «به رغم برخی هجمه‌ها، شفاف سازی در بنیاد سینمایی فارابی ادامه می‌یابد و فهرست جدیدی از حمایت‌های مالی بنیاد را منتشر خواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تکریم مجید مغنیان و معارفه سیدمهدی سجادی، خزانه‌دار جدید بنیاد سینمایی فارابی با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد، ظهر روز شنبه ۳۰ تیر برگزار شد.

علیرضا تابش در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مجید مغنیان، گفت: «سینمای ایران دارای سند جامع است و از زمان حضور مهندس حیدریان با همفکری کارشناسان و مدیران سینما و سینماگران این سند که برنامه‌ای ۱۰ ساله است تهیه شد و مدیران سینمایی و زیر مجموعه‌ها باید براساس این سند، برنامه‌های خود را پیش ببرند و برنامه‌های بنیاد فارابی نیز بر این اساس با همراهی همکاران به سرمنزل مقصود می‌رسد.»

او تاکید کرد: «سینمای ایران باید در تولید محتوا و حضور بین‌المللی به رغم تهدیدات ظالمانه علیه ایران در صحنه بین‌المللی و داخلی پیشتاز باشد. حمایت از جریان تولید و توجه به نیروهای خلاق در سینما از برنامه‌های مدنظر ما است و رویکرد جدی بنیاد سینمایی فارابی توجه به فناوری اطلاعات و شیوه‌های نوین و ظرفیت های خلاقانه است.»

تابش افزود: «سال قبل گزارش حسابرسی در هیات امنای بنیاد بررسی شد و هیات امنا به ما تکالیفی را ابلاغ کرده که توانستیم با همیاری مدیریت‌های بخش‌های مختلف فارابی، آنها به سرانجام برسانیم. به رغم وجود تنگناهای بین‌المللی، موفق شدیم مشکل حساب بانکی فارابی را در خارج از کشور مرتفع کنیم. در ماموریتی که ‌هفته قبل به اتفاق خزانه‌دار بنیاد به امارات داشتیم مشکل مسدود شدن حساب فارابی در نشنال بانک دبی رفع و موجودی آن به داخل منتقل شد در حالیکه مدیران قبلی بنیاد سینمایی فارابی متاسفانه در طول چندین سال گذشته برای تعیین تکلیف این حساب اقدام نکرده بودند.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین با اشاره به ساخت سالن شماره ۳ سینما فرهنگ، که اسفند سال ۹۶ به بهره برداری رسید از اتمام امور مربوط به بهسازی و تجهیز سالن زنده یاد عباس کیارستمی در بنیاد سینمایی فارابی در آینده نزدیک خبر داد.

تابش در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت های فارابی در بخش مالی و اداری تاکید کرد: «وضعیت مالیات عملکرد و ارزش افزوده تعیین تکلیف شد. همچنین واحد مبارزه با پولشویی یکی از تکالیف هیات امنا بود که به سرانجام رسید. در بخش فناوری اطلاعات با رویکرد جدید و با حمایت و همکاران فعالیت‌های خوبی انجام شد و اپلیکیشن تلفن همراه و خدمات دیگری نیز در دست بهره‌برداری است و امیدوارم بخش فناوری اطلاعات فارابی را توسعه دهیم و بخشی از خدمات بنیاد را با همراهی معاونت فرهنگی و معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به فضای مجازی ببریم. بنیاد سینمایی فارابی در موضوع شفاف‌سازی در مقایسه با سایر موسسات فرهنگی پیشتاز بوده و اسفند سال گذشته فارابی فهرست اولیه حمایت‌های خود را از تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان سینما اعلام کرد و دور جدید فهرست دیگری منتشر خواهد شد که این امر نشان از جدیت ما در شفاف سازی است.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد: «عدالت فرهنگی و توسعه سینما جز کار در اتاق شیشه‌ای ممکن نمی‌شود.»

او ادامه داد: «در مقابل شفاف سازی های انجام شده از سوی نهادهای سینمایی، هجمه‌هایی به سازمان سینمایی و فارابی و سایر موسسات شد، اما مدیران سینما بدون در نظر گرفتن این هجمه‌ها مسیرشان را ادامه می‌دهند. گاه در برخی شبکه‌های اجتماعی که خیلی هم پر بیننده نیستند هجمه‌هایی را وارد می‌کنند. شفاف سازی انجام شده تصمیم مدیریت فرهنگی است و مدیریت سینما بر این اقدام پافشاری دارد.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: «امیدوارم نقایصی که در روند تولید برخی پروژه‌های سینمایی همچون عدم شفافیت وجود دارد جبران شود و شاهد تولید شفاف در سینمای ایران باشیم. خوب است اصناف و دفاتر تهیه و تولید فیلم و سرمایه گذاران سینما نیز به شفاف سازی پایبند باشند چراکه رشد و توسعه سینما جز با شفاف سازی فراهم نمی‌شود.»

تابش با اشاره به حضور خزانه‌دار جدید در بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: «امروز خوشحالیم در خدمت دکتر سجادی هستیم و این مدیر سوابق مالی ارزشمندی دارد. همانگونه که اشاره کردم تحول اداری یکی از اموری است که در دستور کار فارابی قرار گرفته و امیدوارم با حضور خزانه‌دار جدید، این مسیر ادامه یابد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =