رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هدف سفر به ارومیه را ارائه گزارش عملکرد دستگاه اجرایی در اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه به رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت: پیگیری روزانه وضعیت دریاچه ارومیه یکی از مهم‌ترین خواسته‌های دکتر روحانی است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از وبسایت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، عیسی کلانتری که به منظور بررسی وضعیت عملکرد مهمترین پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده است با همراهی نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی درستاد احیای دریاچه ارومیه و معاون سازمان حفاظت محیط زیست از روند اجرای برخی از پروژه های احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد.

وی در این سفر از طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه که با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومانی دولت در دست اجراست بازدید کرد و ضمن بازدید از جبهه‌های مختلف این طرح عظیم بر اجرای اصولی طرح طبق برنامه زمانبندی شده تاکید کرد.

کلانتری با بیان اینکه این طرح باید در پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد،گفت: تاکنون برای اجرای این طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. پس از گذشت ۴ سال از آغاز اجرای این طرح ، این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی برخوردار شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این طرح که با هدف انتقال ۶۴۰ میلیون متر مکعب در جنوب غربی دریاچه ارومیه در حال اجرا است،از مهمترین برنامه دولت برای احیای دریاچه ارومیه محسوب می شود.

کلانتری با اشاره به اینکه طی هفته گذشته برای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری مصوب شد،گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سال آتی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح مورد نیاز باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تا قبل از فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه سالیانه ۴۰ سانتیمتر عقب رفت دریاچه را شاهد بودیم، اظهار کرد: اگر کارکردهای ستاد و دستگاه‌ها نبود اکنون دریاچه ارومیه کاملا خشک شده بود.

وی با تاکید براینکه از برنامه ۱۰ ساله تدوین شده احیای دریاچه ارومیه ، دو سال عقب هستیم، تصریح کرد: تمام دستگاهها و مردم باید کمک کنند تا حداکثر تا آخر ۹۸پروژه تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه توسط مدیریت آب‌های سطحی به پایان برسد.

کلانتری با اشاره به اهمیت احیای دریاچه ارومیه گفت: اگر چه مشکلاتی از لحاظ مالی برای دولت ایجاد شده ولی بیش از ۶۰ درصد از مصوبات به پروژه‌های احیا تخصیص داده است.

وی به سایر طرح‌های در دست اجرای ستاد احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: انتقال ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده از تصفیه خانه های ۱۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه، برنامه کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی و ارتقاء بهره‌وری تولید از ۶۰ درصد آب باقیمانده از دیگر برنامه‌های دولت برای احیای دریاچه ارومیه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =