مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبرداد: علاوه بر بقیه ادارات دولتی استان، اداراتی که تحت نظر سازمان میراث فرهنگی در بناهای تاریخی حضور دارند تا سال آینده مجموعه را تخلیه خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مرتضی آبدار در نشست خبری ستاد سفر تابستان ۹۷ و برنامه های هفته گردشگری به مناسبت ۵ مهر روز گردشگری گفت: تبریز و آذربایجان در حوزه گردشگری از نظر اعلام سازمان مرکزی از استان های کمتر شناخته شده بود و خوشبختانه در جریان تحول گردشگری ۲۰۱۸ نام تبریز در رسانه ها به بیش از ۱۰‌میلیون بار بازید رسید.

آبدار با اشاره به اینکه در ۴ سال اخیر شاهد رشد در تمامی زمینه های گردشگری بودیم، گفت: تعداد تخت هتل های استان از زمان اول انقلاب تا سال قبل به ۷ هزار ۴۰۰ تخت رسیده بود که بعد از اعلام سال گردشگری به بیش از ۱۳ هزار تخت رسیده و در راستای کاهش کمبودهای اقامتی تلاش می کنیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه گردشگری در شهرستان های استان، گفت: اهر و کلیبر از جمله شهرستان هایی بودند که به نحوی در بن بست گردشگری قرار داشتند که در این رابطه در حال راه سازی برای متصل کردن ظرفیت گردشگری شمال استان به جنوب استان هستیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی وضعیت آسفالت جاده های برون شهری، درون شهری و تابلوهای راهنمایی را از جمله مشکلات گردشگری استان عنوان کرد و گفت: در این زمینه با همکاری راه و شهرسازی و بقیه ادارات درصدد حل این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه ورود هر توریست خارجی تاثیر ۱۱ نفری در اشتغال استان دارد، گفت: در همین زمینه در حال بازسازی و مرمت بازار تبریز هستیم و معرفی مجموعه تاریخی ربع رشیدی و مقبره الشعرا از جمله اقدامات میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

آبدار با اعلام اینکه ۲۰۰ مسیر گردشگری به مقاصد کل استان تعریف کردیم، گفت: در این بحث نزدیک به ۱۱۲ محل مسافرپذیر در روستاهای استان مجوز داده شده که این ۲۰۰ مسیرگردشگری به گروه های یک‌، دو یا سه روزه تقسیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند کار کند بلکه اقدامات گردشگری با کمک سایر ادارات امکان پذیر خواهد بود.

میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۶۰ رویداد فرهنگی برای تبریز ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است، گفت: تمامی ادارات استان موظفند که این برنامه ها را اجرا کنند که فقط مختص به ۲۰۱۸ نبوده بلکه سال ۲۰۱۹ نیز این رویدادهای فرهنگی در کشور و استان انجام خواهد شد.

آبدار در ادامه به اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: همیشه گفته ام باید شفاف با مردم صحبت کنیم، در کتاب تبریز ۲۰۱۸ نیز ۷۶۵ میلیارد تومان بودجه برای تبریز ۲۰۱۸ نوشته شده است ولی در جلسه با آقای دکتر جهانگیری ۱۵۰‌میلیارد تومان به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و به استان پرداخت شود.

وی افزود: تا امروز ۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های گردشکری و ۱۸ میلیارد تومن هزینه های جاری در سطح استان و همچنین۲۰ میلیارد تومان هم برای تملک زمین های اطراف ربع رشیدی در سفر ریاست جمهور تخصیص داده شد.

آبدار همچنین خبرداد: تا سال آینده علاوه بر ادارات دولتی خود میراث فرهنگی نیز خانه ها و بناهای تاریخی را خالی خواهد کرد تا به عنوان محل های گردشگری استفاده شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =