جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: بنیان‌گذاری این جشنواره با حضور زاون به عنوان اولین دبیر جشنواره حسنات اتفاق مبارکی بود و بر این اساس در هفتمین جشنواره حسنات آیین شبی به یاد زاون قوکاسیان با مروری بر آثار مرتبط و اهدای جایزه و تندیس مهربانی به یاد زاون عزیز را به بخشی از برگزیدگان شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین عشاقی در نشست خبری به مناسبت برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه امسال یک هزار و ۷۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۶۷۶ اثر در بخش داستانی، ۳۶۳ اثر در بخش مستند، ۱۱۲مورد فیلم کوتاه پویانمایی بوده است و ۵۵۰ اثر فیلمنامه نیز دریافت کردیم.

تهران، پیشتاز ارسال آثار به جشنواره حسنات

جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه تهران، اصفهان و گیلان بیشترین میزان آثار ارسالی به جشنواره را داشتند، تاکید کرد: بدین ترتیب تهران با ۴۹۳ اثر ارسالی رتبه اول را به خود اختصاص داد و اصفهان با ۲۶۵ و گیلان با ۱۰۱ در ردیف دوم و سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین تهران با ۲۵ اثر رتبه نخست را در بخش مسابقه دارد و اصفهان با ۱۷ اثر رتبه دوم در این بخش را به خود اختصاص داده است.

عشاقی با بیان اینکه به طور کلی ۹۳ اثر به بخش مسابقه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان راه یافته است، بیان داشت: همچنین در بخش داستانی ۳۳ اثر، مستند ۱۷، پویانمایی ۱۳ و در بخش فیلمنامه ۳۰ اثر به بخش مسابقه راه یافته است.

وی با تاکید بر اینکه زمان برگزاری جشنواره حسنات که هرسال همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شد، تغییر یافته است، ابراز داشت: در ماه اسفند اشکالاتی در ارتباط با حضور مسئولان و هنرمندان و تامین اعتبارات مالی وجود داشت و بر این اساس تغییر زمان در دبیرخانه مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: بر این اساس هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷ مطابق با ۲۴ تا ۲۷ شعبان برگزار می شود.

اکران فیلم های برگزیده دوره‌های گذشته جشنواره در هفته احسان و نیکوکاری

وی با اعلام این مطلب که همچنین در هفته احسان و نیکوکاری فیلم های برگزیده دوره‌های گذشته در فرهنگسراهای شهر اکران می شود، بیان داشت: مسئله تغییر زمان برگزاری جشنواره حسنات و برگزاری هفته فیلم حسنات مورد استقبال شهرهای دیگر کشور نیز قرار گرفت و بر این اساس در ۲۵ شهر و ۱۹ استان کشور از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه فیلم های منتخب شش دوره گذشته اکران می شود.

عشاقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تصریح بر این مطلب که جشنواره حسنات باید در طول سال ادامه داشته و در دل مردم نفوذ کند، اظهار داشت: علت ماندگاری جشنواره حسنات در طول شش دوره برگزاری، اندیشیدن به این هدف است و گرچه ۱۰۰ درصد در این کار موفق نبودیم اما بر این اعتقادیم که ورود جشنواره به دل جامعه توانسته به این پایداری کمک کند.

ارسال ۶۰۰ اثر از شهروندان به بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه»

وی با اشاره به اینکه در راستای دستیابی به این هدف بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» را از سال گذشته در جشنواره بنیان گذاری کردیم، ابراز داشت: امسال ۶۰۰ اثر از شهروندان اصفهان به دبیرخانه جشنواره رسیده است که با دوربین خانگی یا موبایل فیلمبرداری شده است.

جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه مسایل مهم کشور را با توان حسناتی خود برجسته سازی می کنیم، تاکید کرد: به طور مثال فرار مغزها یکی از دغدغه های مهم برای کشور ماست و بر این اساس امسال در بخش تجلیل های جشنواره حسنات، تقدیر از انجمن‌های خیریه طوبی که حمایت از نخبگان علمی را برعهده دارند در برنامه قرار داریم.

تجلیل از انجمن حمایت از آسیب های نخاعی در جشنواره

وی حمایت و پشتیبانی از معلولان نخاعی را از دیگر مسایل مهم و کمتر مورد توجه جامعه برشمرد و گفت: امسال همچنین انجمن حمایت از آسیب های نخاعی مورد تجلیل قرار می گیرد تا نگاه جامعه و از جمله فیلمسازان جوان را به این سمت و سو بسط دهیم.

عشاقی با بیان اینکه مشکل بیکاری و اشتغال از دیگر دغدغه‌های جامعه است، اظهار دشت: تجلیل از خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های جشنواره است، باید توجه کنیم که همه اینها نوعی الگوسازی برای جامعه را در پی دارد و این امر نیک در دوره‌های مختلف جشنواره به تدریج رخ می دهد.

برگزاری آیین شبی به یاد زاون قوکاسیان

وی به اهدای جایزه زاون قوکاسیان در جشنواره اشاره کرد و گفت: بنیان‌گذاری این جشنواره با حضور زاون به عنوان اولین دبیر جشنواره حسنات اتفاق مبارکی بود و بر این اساس در هفتمین جشنواره حسنات آیین شبی به یاد زاون قوکاسیان با مروری بر آثار مرتبط و اهدای جایزه و تندیس مهربانی به یاد زاون عزیز را به بخشی از برگزیدگان شاهد هستیم.

جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از برگزاری جلسات نقد و بررسی و برگزاری کارگاه‌هایی با حضور اساتید بنام هنر سینما در هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان خبر داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =