نماینده ولی فقیه در هلال احمر : فراگیری فنون و تکنیک‌های روزآمد یک ضرورت است

نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: حرکت انسان مؤمن بر پایه ایمان و کسب رضای خدا، نیروی کاری را مضاعف و کار را جاودانه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی که در همایش معاونان امداد و نجات هلال‌احمر سراسر کشور در همدان سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق افرود: تأمل و تعمق در مطالب فقهی حوادث ضرورت دارد.

وی خدمت صادقانه بر پایه ایمان و کسب رضایت خداوند را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، چیزی فراتر از عمل به مسئولیت سازمانی است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تصریح کرد: هر نجات‎گری در کشورهای دیگر تلاش می‌کند، بر اساس وظیفه انسانی خود عمل کند، اما در جمهوری اسلامی ایران تلاش همه فعالان این عرصه انجام کارها با نیت خالص و برای خداوند است زیرا ارزش کار با این روحیه و نیت متعالی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما ارتقای فرهنگ دینی با روحیه ایثارگری، شجاعت، دلیری و مسئولیت‌پذیری است، گفت: توجه به این مسائل فارغ از وظیفه سازمانی است و روحیه بالای ایمانی و تعهد نسبت به انسان‌ها با ارتقاء فکر، فرهنگ و ترغیب به آموزش‌های دینی و معرفتی حاصل می‌شود.

حجت الاسلام معزی یادآور شد: انتظار می‌رود تلاش‌گران عرصه امداد و نجات از نظر علمی رشد کرده و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند اهداف سازمانی را منطبق بر تعالیم اسلام پیاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر افزود: همه تلاشگران این عرصه باید سعی خود را بر «افزایش دانش و آگاهی» معطوف کرده و دانش‌محوری در همه بخش‌ها و دستگاه‌های جمعیت را موردتوجه قرار دهند.

معزی گفت: توجه به «کسب مهارت» مسئله مهمی است که در کنار دانش‌محوری باید موردتوجه باشد، ضمن اینکه «فراگیری فنون و تکنیک‌های روزآمد» نیز در شرایط فعلی با توجه به سوانح مختلف کشور به‌ویژه حوادث جاده‌ای ضرورت دارد.

وی افزود: لزوم «توجه به سرعت عمل» نیز حائز اهمیت است، البته ذکر این نکات تنها برای معاونان امداد و نجات نیست، زیرا واضح است که از بین 33 دستگاه متولی و مسئول، همه رسالت وظایف تعریف‌شده‌ای داشته و باید در این زمینه تلاش کنند و نمی‌توان تنها از هلال‌احمر برای جامه عمل پوشاندن به این نکات توقع داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =