مناطق پر خطر شنا در سواحل کشور شناسایی می شود

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: مناطق پرخطر برای شنا شناسایی شده و درکنار این مکانها استخرهای طبیعی ایجاد و منجیان داوطلب در استخرهای طبیعی بکارگیری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ ایلخان نوری مازندرانی، که در مجمع انتخابات رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با آغاز فصل تابستان، ضرورت نظارت بر مکان های شنای مردم در سواحل افزایش یافته است.

وی از اجرای طرح ساماندهی و شناسایی منجیان داوطلب خبر داد و گفت: پس از ایجاد سامانه، فراخوان داده می شود وعلاقمندان می توانند در این سامانه برای منجی داوطلب ثبت نام کنند.

نوری با اعلام اینکه بیش از 180 هزار ناجی غریق در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در چشم انداز فدراسیون باید یک درصد از جمعیت کشور با فنون نجات غریق آشنا شوند.

وی در خصوص تقویم ورزشی ومسابقات برون مرزی و بین المللی این فدراسیون نیر گفت: برای نخستن بار 24 تیرماه 2 نفر از اعضاء تیم ملی به مسابقات جهانی غواصی در کشور صربستان اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون نجات غریق به ضرورت بروز رسانی و بازآموزی مدرسان آب درمانی اشاره ای داشت و تصریح کرد: آئین نامه این طرح نوشته شده و دوره های آن از 8 ساعت به 32 ساعت افزایش یافته است.

وی افزود: در این زمینه کشور به 6 منطقه تقسیم شده و از هر منطقه 8 نفر از بهترین مدرسان به تهران دعوت و دوره بازآموزی مدرسان آب درمانی از هفته آینده آغاز می شود.

رسول منعم، مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی زیرساخت های ورزش های آبی استان به صورت مناسب فراهم شده است گفت: هم اکنون 1500 منجی غریق درجه 1 و 2 در استان وجود دارد و با راه اندازی مدارس نجات غریق 500 نوجوان بین 12 تا 16 سال در این مدارس آموزش می بینند.

وی با اعلام اینکه 26 درصد از جمعیت استان در زمینه های مختلف ورزشی فعالیت می کنند افزود: در عرصه کسب عنوانهای فراملی و بین المللی رشد 120 درصدی و در زمینه کسب سهمیه المپیک بازیهای آسیایی با 19 سهمیه، رشد 300 درصدی داشتیم.

در پایان این جلسه اعضای مجمع انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی استان با رای حداکثری مجددا، سیروس سوریان را برای 4 سال دیگر به عنوان رییس این هیئت انتخاب کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =