اسماعیل دمیرچی درگذشت/ پیام تسلیت وزیر فرهنگ

مهر نوشت: اسماعیل دمیرچی نویسنده و پیشکسوت حوزه صنعت چاپ و نشر که چند ماهی در بستر بیماری به سر می‌برد، در سن ۸۵ سالگی بدرود حیات گفت.

محسن دمیرچی فرزند زنده‌یاد اسماعیل دمیرچی در این رابطه گفت: پدرم متاسفانه بر اثر عارضه قلبی صبح امروز بدرود حیات گفت.

او درباره مکان و زمان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این چهره نامی صنعت چاپ کشور گفت: در همین چند ساعت گذشته، از طریق اتحادیه لیتوگرافان هماهنگی لازم با وزارت ارشاد برای خاکسپاری پیکر پدرم در قطعه نام‌آوران انجام شد و به احتمال زیاد این مراسم فردا شنبه برگزار خواهد شد.

کتاب «آشنایی با صنعت چاپ» دمیرچی در دوره بیست و یکم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، عنوان «برگزیده» را برای او به ارمغان آورد. کتابهای آشنایی با صنعت چاپ، تاریخ چاپ سنگی، گفتگو با قبیله چاپ، هویت‌های پایدار، مرتضی نوریانی، آزمون‌های خاکستر شده و یادداشت‌های جاافتاده از آثار زنده یاد دمیرچی هستند. از اسماعیل دمیرچی همچنین ده‌ها مقاله تخصصی در مجلات حوزه صنعت چاپ، منتشر شده است.

اسماعیل دمیرچی

در پی درگذشت این چهره نامی صنعت چاپ کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی این ضایعه را به اهالی این صنعت و خانواده زنده‌یاد دمیرچی تسلیت گفت. متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت چهره خدوم و پیشکسوت صنعت چاپ مرحوم دمیرچی، موجب تاسف و تاثر عمیق گردید. مرحوم دمیرچی در کنار اثرگذاری و خدمات شایسته در صنعت چاپ از تواضع، ادب و متانتی برخوردار بود که همگان او را به اخلاق مداری و نیک سیرتی می‌شناختند. ضمن عرض تسلیت فقدان آن عزیز از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم خواستارم.»

241243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =