صابر ابر، بازیگر تئاتر و سینما در اثر «تا هفت‌خانه آن‌ور تر»، همراه و همنشین ۱۰۰ مادر بزرگ از سراسر ایران شده و هنگام پختن غذا، پای صحبت‌ها و دردِدل های آنان نشسته ست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اثر جدید صابر ابر، کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر و سینما با نام «تا هفت‌ خانه آن‌ورتر» که به تازگی منتشر شده است، از سه‌شنبه ۲۰ شهریور، همزمان در شهرکتاب‌های سراسر ایران به فروش می‌رسد.

هم‌چنین مراسمی با حضور صابر ابر به بهانه انتشار «تا هفت خانه آن‌ور تر»،  دوشنبه ۱۹ شهریور در شهرکتاب مرکزی ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

«تا هفت خانه آن‌ورتر» که بر اساس طرح مشترک صابر ابر و آرش صادقی اجرا شده است، به روایت زندگی مادربزرگ‌هایی‌ از گوشه و کنار ایران و با تأکید بر آشپزی ایرانی می‌پردازد.

برای این پروژه ۱۰۰ مادربزرگ از اقوام مختلف ایرانی و شهرهای گوناگون، برای آشپزی و معرفی یک غذای بومی انتخاب شده‌اند. اما آشپزی تنها هدف این پروژه نبوده، بلکه بهانه‌ای برای پرداختن به فرهنگ، آداب و رسوم اصیل خانواده‌های ایرانی و پاسداشت مقام مادربزرگ بوده است.

از میان ۱۰۰ مادربزرگی که تصاویرشان ثبت و ضبط شده است، روایت ۲۰ نفر در فیلم‌هایی مستقل و به صورت سریالی به نمایش در خواهد آمد. در این فیلم‌ها، گفت‌وگوهایی با مادربزرگ‌ها هنگام پختن غذا صورت گرفته و در کنار آشپزی، درباره خانه و کاشانه، علایق، سلایق، خاطرات و عواطف‌شان نیز صحبت‌هایی به میان آمده است.

«تا هفت خانه آن‌ورتر»، سه خروجی خواهد داشت که شامل یک کتاب مصورِ دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، یک مستند سریالی که طی سفرهای پروژه از تک‌تک مادربزرگ‌ها تهیه شده و به‌صورت یک بسته فرهنگی در سه دی‌وی‌دی ارائه خواهد شد و همچنین یک تور نمایشگاهی خواهد بود. این تور در تاریخ هفتم مهرماه از تهران آغاز و سپس در شهرهایی چون اصفهان، شیراز و... برگزار می‌شود.

هفت خانه آن ور تر

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکی RO ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    1 0
    نوشتن کتاب،ورود به زندگی و خاطرات قهرمانانی که هیچوقت در صحنه نبوده‌اند؛مثل این مادربزرگ‌ها،نیاز به هزار و یک قابلیت و توانایی دارد،از احاطه بر فرهنگ های مختلف گرفته تا روان‌شناسی و مردم‌شناسی علمی و دیگر توانایی‌ها که حقیر نیز اطلاعی از آنها ندارم.حال آقای ابر کدام توانایی را دارد که دست به نگارش چنین کتابی زده؟اگر همین آدم بود فقط سلبریتی نبود باز هم در چنین وادی‌ای پای میگذاشت؟ ا