۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

ایرنا نوشت: چین در اقدامی تلافی جویانه که جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن را تشدید می کند، تعرفه های جدید بر 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین به تلافی تعرفه های جدید واشنگتن بر محصولات چینی، براساس برنامه از پیش تعیین شده تعرفه های جدید بر کالاهای آمریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار اعمال می کند.

با این وجود، نرخ تعرفه های جدید اعلام شده از سوی چین کمتر از چیزی است که پیشتر تعیین شده بود.

چین اقدام آمریکا را تلافی کرد

وزارت امور مالی چین در خبری در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که تعرفه های جدید بین 5 تا 10 درصد است. این در حالی است که پیشتر این تعرفه ها 5، 10، 20 و 25 درصد برای کالاهای مختلف اعلام شده بود.

تعرفه های جدید چین در 24 سپتامبر (دوم مهرماه) همزمان با تاریخی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تعرفه های جدید خود اعلام کرده، اعمال می شود.

دولت ترامپ بامداد سه شنبه اعلام کرد که تعرفه جدید 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال می کند که از روز 24سپتامبر اجرایی می شود.

کاخ سفید اعلام کرده است که این تعرفه ها تا پایان سال جاری میلادی در حد 10 درصد خواهد بود و از اول ژانویه 2019 به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

این تعرفه ها تازه ترین اقدامات متقابل دو کشور در جنگ تجاری آغاز شده از سوی ترامپ در چند ماه گذشته است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    1 2
    فاتحه ی چین خوندَست. جنگ جهانی سوم از نوع غیر گرم نزدیکَست. اقتصاد جهانی به نفع آمریکا در حال فروپاشیست. کشورهای فقیر در حال نابودی اَند. آنهاییکه نامشان جهان سوم است دچار فقر شدید خواهند شد. جنگ های عجیب و غریب در خاورمیانه رخ خواهد داد. انسانهای زیادی از آوارگی و گرسنگی تلف خواهند شد. اقلیم ها و سرزمین های زیادی دگرگون خواهند شد. موج مهاجرت بی سابقه خواهد بود.