ایسنا نوشت: "ایموویگ"(Aimovig) نام اولین دارویی است که یک گیرنده خاص در مغز را به منظور کاهش فرکانس میگرن هدف قرار می‌دهد.

پس از انجام آزمایش‌های بالینی موفقیت‌آمیز و ایمن، سرانجام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اولین داروی پیشگیرانه میگرن را تایید کرد.

این اولین سطح (کلاس) در دسته جدیدی از داروها است که برای متوقف کردن فعالیت پپتیدهای خاص شناخته شده برای فعال شدن میگرن طراحی شده است.

این داروی تازه تأیید شده "erenumab" نام دارد که به اسم "Aimovig" به بازار عرضه می‌شود و با مسدود کردن گیرنده‌های پپتید مرتبط با ژن کلسایتونین (CGRP-R) در مغز کار می‌کند.

آزمایشات نشان داد که افراد مبتلا به میگرن مزمن با مسدود کردن این گیرنده‌ها که نقش مهمی در فعال شدن میگرن دارند، کاهش قابل توجهی در فرکانس حملات میگرنی گزارش داده‌اند.

این دارو یک بار در ماه به صورت خودتزریقی تزریق می‌شود و در دو دوز مختلف به بازار می‌آید.

قیمت آن در ایالات متحده 575 دلار آمریکا برای یک دوز در ماه، یا 6900 دلار در سال تعیین شده است. بنابراین، مطمئنا ارزان نیست، اما هم تاثیرات مثبتی دارد و هم مانند دیگر داروهای مشابه عوارض جدی ندارد.

این دارو تنها یکی از چهار درمان متفاوت در حال حاضر در حال توسعه است که گیرنده‌های CGRP را هدف قرار می‌دهند. اما این اولین درمانی است که به بازار می‌رسد و به بیماران مبتلا به میگرن این امید را می‌دهد که علم در نهایت راهی برای درمان آنچه که مدت‌ها به شکل یک شرایط ناامیدکننده و غیرقابل پیش‌بینی تجربه کرده‌اند، پیدا کرده است.

"پائول هادسون"، مدیرعامل شرکت داروسازی "نووارتیس"(Novartis) می‌گوید: "ایموویگ" اولین درمان در نوع خود است که گیرنده CGRP را هدف قرار می‌دهد و اثربخشی قدرتمندی را در سراسر طیف میگرن نشان می‌دهد.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر عرضه عمومی این دارو در ایالات متحده هستیم تا این درمان را در دسترس پزشکان و بیمارانشان بگذاریم. بیماران مبتلا به میگرن اکنون می‌توانند چند روز از هر ماه را که درگیر دردهای میگرن بودند، در زندگی خود دوباره به دست آورند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =