طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های بوکان، مهاباد، چایپاره، میاندوآب، نقده، اشنویه و پیرانشهر در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان های بوکان، مهاباد، چایپاره، میاندوآب، نقده، اشنویه و پیرانشهر برای طی مراحل بعدی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهت طرح در هیات دولت ارسال خواهد شد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در رابطه با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان گفت: یکی از شروط ایجاد مناطق ویژه اقتصادی داشتن سرمایه گذار است که در چهار شهرستان بوکان، مهاباد، چایپاره و میاندوآب سرمایه گذاران (سازمان مسئول منطقه) مشخص و معرفی شده اند؛ مقرر شد سه شهرستان نقده، اشنویه و پیرانشهر نیز مدارک مورد نیاز را در اسرع وقت ارائه کنند، امیدواریم با تصویب این طرح در دولت و مجلس، شاهد هموار شدن مسیر جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در شهرستان ها و به طور کلی در استان باشیم.

شهریاری در ادامه سخنان خود توجه به مناطق محروم و جبران عقب ماندگی ها در این مناطق را جزو اولویت های اصلی استان عنوان کرد و گفت: با رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها در مناطق محروم و بویژه مناطق مرزی استان که از امکانات بسیار کمی برخوردار هستند، جلوی مهاجرت ها و ایجاد مناطق حاشیه نشین در استان گرفته می شود.

وی تاکید کرد: باید از منابعی که در اختیار استان است به شکل بهینه در جهت رشد و تعالی و ارتقای شاخص های توسعه استان استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی ضرورت توجه به بخش آموزش و پرورش را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: آموزش و پرورش با مشکلات زیادی از جمله وجود بیش از ۳۰۰ مدرسه کانکسی در استان درگیر است که لازم است با مدیریت منابع حداقل بخشی از این مشکلات رفع شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =