ایرنا نوشت: رییس کل دادگستری استان البرز گفت کسانی که عذر شرعی دارند باید از تظاهر به روزه‌خواری در اماکن عمومی خودداری کنند، به همین منظور و با هدف مقابله با هنجارشکنی‌های احتمالی تدابیر لازم اتخاذ شده و شعبه ویژه‌ای در دادسرای کرج تشکیل شده است.

احمد فاضلیان در نشست شورای معاونین دادگستری استان البرز با بیان اینکه یکی از مصادیقی که منجر به آزرده خاطر شدن روزه‌داران می‌شود، مصادیق روزه‌خواری در ملاعام است، خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش محسوس در حوزه وقوع جرایم مختلف هستیم که امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی کشور برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین اولویت استان درسال جاری عنوان و گفت: کاهش پرونده‌های مانده ،ساماندهی اجرای احکام مدنی، افزایش دقت و سرعت در رسیدگی، مبارزه با فساد درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی و توجه به سیاست‌های پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها از دیگر اولویت های دادگستری البرز در سال 97 است.
فاضلیان افزود: کمبود 70 درصدی کادر اداری، کارکنان دادگستری را در شرایط بغرنجی قرار داده و مطمئنا اگر این شرایط در دستگاه دیگری بود خدمات‌رسانی به مردم مختل می‌شد، اما در استان البرز شاهد هستیم که کارکنان قضایی و اداری مجاهدانه ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند و ارزیابی‌های آمار نشان می‌دهد که در بسیاری از شاخص‌ها توانسته‌ایم به چشم‌انداز ترسیم شده دست پیدا کنیم و عقب‌ماندگی زیادی نسبت به استان‌های برخوردار از امکانات بیشتر نداشته باشیم.
وی مهم ترین چالش دادگستری استان را در حوزه قضایی عنوان و اظهار داشت: به همین منظور نیاز است در سال جاری، تدابیر جدی برای جلوگیری از اطاله دادرسی و مختومه کردن پرونده‌های مانده در شعب اندیشیده تا بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده بر اساس برنامه‌ریزی 3ساله دست پیدا کنیم.
رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تاکید بر ضرورت توجه همه مدیران قضایی استان به مفاد برنامه چهارم توسعه قضایی و برنامه اجرایی سال 1397 استان اظهار داشت: انتظار ما این است که برنامه بخش های خود را در مقابل دیدگان قرار دهند و درصد پیشرفت اجرای برنامه را مرتب کنترل کنند و به محض مشاهده هرگونه عقب ماندگی در اجرای برنامه به سرعت نسبت به اصلاح روند فعالیت‌ها و سرعت بخشی به آن اقدام کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =